//
کدخبر: ۲۱۲۰۳۳ //

واکنش دمشق به درخواست عراق برای پیوستن سوریه به اتحادیه عرب

کاردار سوریه در مصر ضمن تقدیر از موضع عراق در حمایت از پیوستن مجدد سوریه به اتحادیه عرب گفت که در مقطع کنونی دمشق به چیزی جز ادامه حمایت از ارتش خود برای ریشه کنی تروریسم و تکمیل آزادسازی اراضی سوریه مشتاق نیست.

واکنش دمشق به درخواست عراق برای پیوستن سوریه به اتحادیه عرب
به گزارش فرتاک نیوز،

 «باسم درویش» کاردار سوریه در مصر روز یکشنبه در واکنش به درخواست عراق برای پیوستن مجدد سوریه به اتحادیه عرب گفت که دمشق از هرگونه موضع آگاهانه و حمایتی از سوریه قدردانی می‌کند و به بازیابی نقش عربی دیرینه خود چشم دوخته است.

درویش در گفت‌‌وگو با وبگاه خبری روسیا الیوم گفت: در واقع مطالبات زیادی در این راستا مطرح شده است و می‌بینیم که موقعیت و نقش محوری سوریه در چارچوب اقدام مشترک عربی محوری و اساسی بوده است.

وی افزود: بنابراین ما امروز می‌بینیم که بازگشت به حق بستگی به کسی دارد که علیه سوریه و مردم آن اشتباه کرده است. ما منتظر هستیم ببینیم نتیجه امور چه می‌شود.

طبق گفته‌های کاردار سوریه در مصر  دمشق مشتاق هیچ چیز نیست جز اینکه از ارتش در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن خاک وطن به آغوش دولت سوریه حمایت کند.

درویش گفت: پیروزی‌های میدانی ارتش سوریه کار و دستاورد ملتی است که برای حفظ کرامت و حاکمیت فداکاری کردند.

«احمد نایف رشید الدلیمی» سفیر عراق در قاهره و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و دومین نشست عادی شورای اتحادیه که ریاست آن را بغداد بر عهده دارد، خواستار پیوستن سوریه به اتحادیه عرب شد.

اتحادیه عرب نوامبر سال ۲۰۱۱، همزمان با فشارهای غرب بر نظام قانونی سوریه عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان