//
کدخبر: ۱۹۴۰۹۷ //

دیدار سیسی با رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا

رئیس جمهوری مصر با رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

دیدار سیسی با رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌ الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با ژنرال کنت مکنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

در همین راستا، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که سیسی در جریان این دیدار بر اهمیت روابط استراتژیک مداوم میان مصر و آمریکا به ویژه همکاری نظامی میان دو کشور جهت مقابله با چالش‌های کنونی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کرد. رئیس جمهوری مصر همچنین در جریان این دیدار به بررسی تلاش‌های کنونی کشورش در راستای مبارزه با تروریسم در تمامی محورها و مسیرهای استراتژیک پرداخت.

راضی تصریح کرد: این ژنرال آمریکایی ضمن ابراز خرسندی از تقویت و تحکیم روابط نظامی میان قاهره و واشنگتن بر تمایل کشورش برای تداوم توسعه روابط و همکاری با مصر و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

مکنزی همچنین تلاش‌های قاهره در راستای مقابله با تروریسم و نقش محوری مصر در منطقه و نیز تلاش‌هایش با هدف برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای را ستود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر خاطرنشان کرد: سیسی و مکنزی در جریان این دیدار در خصوص نتایج مذاکرات اخیر کمیته همکاری نظامی میان دو کشور در ماه مارس در واشنگتن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

رئیس جمهوری مصر و این ژنرال آمریکایی همچنین پیرامون مسائل مختلف امور استراتژیک از جمله مبارزه با تروریسم، امنیت مرزی، دریایی و همکاری امنیتی که پایبندی دو کشور به همکاری دوجانبه و رایزنی بر اساس اولویت‌های مشترک را نشان می‌دهد، گفت‌وگو کردند.

در این دیدار فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و تولیدات جنگی مصر و همچنین کاردار سفارت آمریکا در قاهره حضور داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان