//
کدخبر: ۱۸۲۷۷۳ //
وزیر دفاع:

افراط‌گرایی امنیت جنوب و غرب آسیا را تهدید می‌کند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تروریسم و افراطی گرایی ثبات و امینت کشورهای جنوب و غرب آسیا را تهدید می‌کند بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با کشورهای خیرخواه منطقه از جمله ازبکستان تاکید کرد.

افراط‌گرایی امنیت جنوب و غرب آسیا را تهدید می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، وزاری دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو پیرامون روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سرتیپ «امیر حاتمی» در این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو کشور و روابط خوب تهران ـ تاشکند در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و درک مشترک ‌در مسائل منطقه‌ای و جهانی، بر توسعه همکاری‌ها به ویژه در بخش‌های دفاعی و امنیتی تاکید کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تروریسم و افراط‌ گرایی به عنوان دو پدیده خطرناک متاثر از مداخلات آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش اظهار داشت: تروریسم و افراط‌گرایی ثبات و امنیت کشورهای جنوب و غرب آسیا را تهدید می‌کند.

وی در پایان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری با کشورهای خیرخواه منطقه از جمله ازبکستان تاکید کرد.

ژنرال «بهادر قربان‌اف» وزیر دفاع ازبکستان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، اراده سیاسی رهبران دو کشور را بستر مناسبی برای توسعه بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی دانست.

وی با اشاره به دغدغه‌های امنیتی مشترک دو کشور در منطقه ابراز امیدواری کرد همکاری‌های تهران ـ تاشکند جهت مقابله مشترک با تروریسم بیش از پیش توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، کنفرانس امنیت بین‌الملل یک رویداد سالانه است که در آن وزرای دفاع، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی و کارشناسان نظامی شرکت دارند‌‌.

بررسی مسائل مربوط به صلح بانی، گسترش همکاری های نظامی، امنیت منطقه ای در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین نیز از دیگر موضوعاتی است که در نشست امنیتی مسکو بررسی می‌شود.

در این کنفرانس بیش از 80 مقام نظامی و دفاعی کشورهای مختلف شرکت کرده اند و جمهوری اسلامی ایران سال های گذشته نیز در سطح وزیر دفاع در کنفرانس‌های امنیتی مسکو، شرکت کرده بود.

‌امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در صدر یک هیات بلندپایه دفاعی برای شرکت در این کنفرانس وارد مسکو شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۷۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان