//
کدخبر: ۱۷۴۹۷۶ //

یک شرکت فرانسوی متهم به حمایت از داعش شد

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند که دادگاه فرانسه شکایتی علیه یک شرکت این کشور به اتهام حمایت از داعش دریافت کرده است.

 یک شرکت فرانسوی متهم به حمایت از داعش شد
به گزارش فرتاک نیوز،

تعدادی از شرکت ها علیه شرکت فرانسوی «تریوس فرانس» به اتهام فروش موادی که گروه تروریستی داعش برای ساخت مهمات از آن استفاده کرده، شکایت کردند.

مقام های قضایی فرانسه گفتند که این شکایت مربوط می شود به موضوع فروش ماده «سوربیتول» که می توان از آن برای تولید سوخت موشک های غیر هدایت شونده استفاده کرد.

طرف هایی که این شکایت را طرح کردند، گفتند: پس از آزادسازی موصل عراق در سال 2016 یک انبار متعلق به عناصر داعش کشف شده که در آن ده ها کیسه از ماده سوربیتول نگهداری می شده که بر روی کیسه ها لوگوی شرکت تریوس بوده است.

این گزارش می افزاید: شاکیان این پرونده شرکت فرانسوی را متهم به کمک برای ارتکاب به اقدامات تروریستی و حمایت از تروریسم کردند.

از سوی دیگر شرکت تریوس اعتراف کرده محموله سوربیتول متعلق به این شرکت است اما افزوده که 45 تن از این ماده را به ترکیه صادر کرده؛ اما پس از مدتی این ماده در مناطقی که تحت کنترل داعش در سوریه بوده پیدا شده است.

طرف هایی که این شکایت را به دادگاه فرانسه ارائه کردند، همچنین این شرکت فرانسوی را متهم کردند که طی سال 2017 نیز برای دو مرتبه اقدام به ارسال ماده سوربیتول به سوریه کرده یعنی پس از کشف این مواد در انبار داعش در سال 2016 و نتیجه گرفتند که این شرکت به صورت تعمدی این ماده را برای گروه های تروریستی ارسال کرده است.

در همین حال شرکت تریوس اعلام کرده که ارسال این مواد به سوریه قانونی بوده است و پس از اینکه شرکت مطلع شده که مواد برای اهداف دیگری استفاده می شود، ارسال آن را متوقف کرده است.

سال 2017 نیز بیت هس رئیس شرکت سیمان و مصالح ساختمانی لافارژ اولسن اعلام کرده بود: این شرکت از طریق یک واسطه به گروه تروریستی داعش پول داده است. وی هدف از این اقدام را تامین امنیت کارخانه خود در شمال سوریه اعلام کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان