//
کدخبر: ۸۴۹۱۵ //

هشدار درباره احتمال ادغام داعش و القاعده و دستیابی به تسلیحات شیمیایی

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه گفت گروه‌های تروریستی داعش و القاعده ممکن است با یکدیگر ادغام شوند و تسلیحات شیمیایی تولید کنند.

هشدار درباره احتمال ادغام داعش و القاعده و دستیابی به تسلیحات شیمیایی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از راشا تودی، سرویس امنیت فدرال روسیه هشدار داد گروه‌های تروریستی داعش و القاعده ممکن است به یک شبکه تروریستی متحد تبدیل شوند. در صورت ادغام این دو گروه تروریستی، ممکن است آن‌ها به فناوری تولید تسلیحات شیمیایی دست یابند.

روز چهارشنبه، رئیس سرویس امنیت فدرال و رئیس کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه گفت داعش و القاعده ممکن است در یک شبکه تروریستی با یکدیگر ادغام شوند. به این ترتیب، این گروه تروریستی جدید ممکن است در تمام جهان سلول‌های تروریستی ایجاد کند و به تسلیحات شیمیایی دست یابد.

وی گفت: «چنین سازمانی سلول‌های خفته و فعالی در کشورهای بسیاری در سراسر جهان خواهد داشت که تجربه بالایی در انجام دادن فعالیت‌های نظامی و خرابکارانه در میدان جنگ و یا شهرها خواهند داشت و فناوری‌ها و زیرساخت‌هایی را در اختیار خواهند داشت که به جای تسلیحات شیمیایی جعلی، به تولید تسلیحات شیمیایی واقعی اقدام خواهند کرد.»

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه این هشدار را در هفتمین کنفرانس امنیت بین‌الملل که در مسکو برگزار شده است، بیان کرد.

وی افزود خطر داعش که زمانی بخش‌های گسترده‌ای از عراق و سوریه را به اشغال خود در آورده بود، نباید دستکم گرفته شود؛ زیرا نیمی از دستکم 1600 حمله تروریستی که در جهان انجام شده با این گروه مرتبط بوده است. از زمان تشکیل این گروه تروریستی در سال 2014، این حملات، 150 هزار تلفات برجای گذاشته است، به طوری که تنها در سال گذشته 33 هزار نفر در حملات تروریستی داعش جان خود را از دست داده اند.

در این میان، این گروه‌های تروریستی از اختلاف میان قدرت‌های جهانی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و همین به آن‌ها اجازه می‌دهد به حیات خود ادامه دهند. به گفته وی، تهدید تروریستی در جهان بدون تلاش‌های محلی قابل خنثی شدن نیست اما این موضوع نیازمند اتخاذ رویکردهای مشترک کشورها برای مبارزه با تروریسم است.

پیش از این، الکساندر گروشکو، فرستاده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفته بود امنیت بین‌الملل به دلیل تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه با تهدید روبرو شده است. وی گفت تلاش‌ها برای انزوای روسیه محکوم به شکست است.

با این که داعش زمانی از متحدان القاعده به شمار می‌رود، مدتی است که این دو گروه تروریستی در حال رقابت با یکدیگر هستند. حتی القاعده از اقدامات داعش به شدت انتقاد کرد و آن‌ را به گرفتن نیروهای تازه و استفاده از آن‌ها علیه القاعده محکوم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۹۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان