//
کدخبر: ۲۰۹۲۶۰ //

مکرون: سیاست اروپا در فاصله گرفتن از روسیه یک اشتباه راهبردی است

رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه با انتقاد از ادامه سیاست های اتحادیه اروپا در فاصله گرفتن از روسیه گفت: زمان آن فرا رسیده که اروپا به روسیه نزدیک شود.

مکرون: سیاست اروپا در فاصله گرفتن از روسیه یک اشتباه راهبردی است
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش اسوشیتدپرس، امانوئل مکرون یک روز پس از پایان چهل و پنجمین اجلاس رهبران گروه هفت گفت: وقت آن رسیده که اروپا به روسیه نزدیک شود و آن را در جامعه غرب بپذیرد و جاه طلبی های جهانی خود را بررسی کند و از گرفتار شدن در وسط یک جنگ سرد جدید جلوگیری کند.

وی به صراحت اعلام نکرد که آیا خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه است اما گفت که تحریم های جدید "به نفع ما نیست".

مکرون در حالی که روزهای گذشته ریاست اجلاس گروه هفت بدون حضور روسیه را بر عهده داشت، فرانسه را به عنوان یک "قدرت متعادل"  میان روسیه و رقبای آن، بین ایالات متحده و ایران، بین کشورهای ثروتمند و فقیر ترسیم کرد.

مکرون همچنین یاد آور شد که فاصله گرفتن از روسیه یک خطای عمیق استراتژیک برای اتحادیه اروپا بود و ضعف و اشتباه اروپا منجر به تقویت روابط روسیه با چین، سوریه، لیبی و اطراف آفریقا شد.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: این به نفع ما نیست که ضعیف و گناهکار باشیم، همه باید اختلافاتمان را فراموش کنیم و دوباره یکدیگر را در آغوش بگیریم. اگر ما روابط خود را با روسیه آرام و روشن نکنیم، قاره اروپا هرگز پایدار و امن نخواهد بود.

هفته گذشته مکرون و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ملاقات  و عهد کردند که تقویت جدیدی را برای مذاکرات صلح با اوکراین فراهم کنند. اما این دو در مورد موضوعات دیگر از جمله سوریه و سرکوب اعتراضات مردمی در مسکو  اختلاف نظر داشته اند.

چهل و پنجمین اجلاس کشورهای عضو گروه هفت که از روز شنبه در تفرجگاه ساحلی بیاریتز فرانسه با حضور مقامات ۷ کشور صنعتی جهان(آمریکا، انگلیس، المان، ژاپن، ایتالیا، کانادا و فرانسه) و مقام های ارشد از اروپا، آمریکا و آفریقا و همچنین سازمان ها ونهادهای بین المللی از جمله سازمان تجارت جهانی، بانک جهانی و اتحادیه اروپا آغاز شده بود روز گذشته - دوشنبه -  بدون بیانیه پایانی اما با یک جمع بندی در خصوص موضوع های مختلف به کار خود پایان داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۲۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان