//
کدخبر: ۱۹۰۸۰۵ //

معروف ترین محیط های یخی جهان

زمستان، یکی از محبوب ترین فصول سال است که در آن می توان به محیط هایی بی نظیر سفر کرد و خاطرات بی ناب و بی مثال را تجربه کرد. بسیاری از گردشگران فصل زمستان را برای سفر کردن انتخاب می کنند، چرا که معتقد هستند در این فصل امکان بازدید از مکان های بی نظیری فراهم است که در دیگر روزهای سال به راحتی نمی توان آن ها را روی نقشه های جغرافیایی پیدا کرد. یکی از این مکان ها که بی تردید محبوب ترین مکان های گردشگری فصل زمستان به حساب می آید، محیط های یخی برتر جهان هستند.

 معروف ترین محیط های یخی جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

محیط هایی پوشیده از برف و یخ ورزش های زمستانی را به علاقمندان این حوزه عرضه می کند و لحظاتی شاد و مفرح را برای آنان مهیا می کند. زیباترین محیط های یخی جهان که در هر گوشه ای از این جهان پهناور قرار گرفته، دارای ویژگی ها و شاخصه هایی منحصر به فردی می باشند. همین ویژگی ها سبب شده که هر کدام از معروف ترین محیط های یخی جهان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. اگر شما نیز مشتاق هستید که پاتیناژهای مشهور جهان را بشناید و با محیط های یخی برتر جهان آشنا شوید، ما را در این نوشتار همراهی کنید. شاید جذابیت ها و شاخصه های موجود در معروف ترین محیط های یخی جهان شما را محصور خود سازد و در تعطیلات زمستانی بدان جا سفر کنید.

Hamgardi_39530pgd771

پاتیناژ شماره یک: شهر وین در کشور اتریش و محیطی یخی به نام رویای یخی وین Vienna Ice Dream

کشور اتریش به دلیل قرارگرفتن در یک جغرافیای بی مثال، دارای معروف ترین محیط های یخی جهان می باشد. یکی از این پاتیناژها که در شهر وین قرار گرفته، رویای یخی وین نام دارد. این محیط در بین زیباترین محیط های یخی جهان همه ساله میزبان رویداد ورزشی اسکی شهر وین است و تا به امروز با قدرتی بی مثال در این راستا ایفای نقش کرده است. این پاتیناژ که در مقابل تالار شهر قرار گرفته، از شروع ماه ژانویه تا اواسط ماه مارس میلادی پوشیده از برف و یخ است و همین شرایط سبب می شود که علاقمندان به ورزش اسکی، فرصت را غنیمت شمارند و به ورزش مورد علاقه خود بپردازند. در این زمین 415 متری، شش حلقه مواج وجود دارد که به مراجعان این فرصت را می دهد که از آن ها استفاده نمایند و لذت ببرند. به علاوه این امکان وجود دارد که در این مساحت قابل ملاحظه به انجام کارهای نمایشی بپردازند و یا مسابقات اسکی سرعت برپا نمایند. اگرچه کشور اتریش، جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیری دارد، اما این محیط یخی پر آوازه نیز در فصول سرد سال می تواند یکی از جاذبه هایی باشد که چون نگین می درخشد و گردشگران را به سوی خود در بین پاتیناژهای مشهور جهان دعوت می کند.

Hamgardi_4022nhg0xC3

پاتیناژ شماره دو: شهر مسکو در کشور سرد روسیه و پاتیناژی به نام میدان قرمز Red Square Ice Rink

کشور روسیه نیز از جمله کشورهای سرد کره زمین به حساب می آید که در اکثر روزهای سال، دمایی نزدیک به صفر و یا زیر صفر را تجربه می کند. همین شرایط جوی سبب شده که در میدان سرخ مسکو برای پنجمین سال متوالی، محیطی یخی ایجاد شود و این میدان به یکی از زیباترین محیط های یخی جهان تبدیل شود. میدانی که بسیار مورد اقبال شهروندان و گردشگران قرار گرفته و مسئولان گردشگری شهر مسکو وقتی این میزان علاقه را دیدند، با نصب چراغ هایی رنگی و زیبا محیط را چراغانی کردند تا هم بر زیبایی محیط بیافزایند و هم چشم مراجعان را نورباران کنند. طبق گفته شهروندان مسکو، میدان قرمز یکی از مهمترین میادین این شهر می باشد که در این سال ها، با تشکیل برف و یخ به محلی برای نمایش ورزش های زمستانی چون اسکی، هاکی روی یخ و مسابقات المپیک زمستانی بدل شده است. میدانی که اگرچه مساحت قابل ملاحظه ای دارد، اما به وسیله نرده هایی محصور شده تا ایمنی بیشتری را به مراجعان ارزانی دارد. چنانچه در یکی از روزهای سرد سال به کشور روسیه و شهر مسکو سفر کردید، به میدان بزرگ قرمز مراجعه کنید تا این پاتیناژ زیبا را در بین محیط های یخی برتر جهان از نزدیک مشاهده کنید و در کنار آثار تاریخی مجاور میدان یخی این شهر عکس یادگاری بیاندازید.

Hamgardi_4106skbbo6F

پاتیناژ شماره سه: محیط یخی مصنوعی فلونایس در کشور هلند Flevonice

کشور هلند، جز کشور های اروپایی مطرحی است که در زمینه گردشگری توانسته تا جایگاه ویژه ای را از آن خود کند. سالانه گردشگران زیادی به منظور بازدید از باغ گل های عظیمی که در این کشور وجود دارد، بلیتی تهیه می کنند و به هلند سفر می کنند. هر چند این کشور بیشتر به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی شهرتی برای خود دست و پا کرده، اما جاذبه های مصنوعی و دست ساز بشری نیز در این کشور طرفداران خاص خود را دارد. یکی از این جاذبه های مصنوعی در بین زیباترین محیط های یخی جهان، پاتیناژ فلونایس است که در این کشور قرار دارد. پاتیناژی که با داشتن 5 کیلومتر مساحت، وسیع ترین محیط یخی این کشور به شمار می آید. این مکان که با قرار گرفتن در کنار کانال های رودخانه های موجود در این کشور که مسیری حدود 200 کیلومتر را از آن خود کرده است، توانسته به عنوان یکی از جاذبه های خیره کننده نام خود را در جهان مطرح کند. طبق گفته مسئولان این پاتیناژ، همه روزه با استفاده از دستگاه ها و مواد شیمیایی خنک کننده، در طول این مسیر، یخ های یک دست و طبیعی درخشانی ایجاد می شود که نه تنها به گردشگران و شهروندان فرصت بهره مندی از این محیط را در فصول سرد سال می دهد، بلکه این قابلیت را دارد که در فصول گرم سال نیز میزبان علاقمندان به تفریحات یخی و زمستانی باشد و لحظات شادی را برای آن ها در بین محیط های یخی برتر جهان به ارمغان بیاورد.

Hamgardi_41323oetnD1

پاتیناژ شماره چهار: شهر نیویورک کشور ایالت متحده آمریکا و محیط یخی زمین ولمن Wollman Rink

اگرچه شهر نیویورک در کشور آمریکا به دلیل آسمان خراش های عظیمش و همچنین نهادهای بین المللی پر آوازه اش، توانسته به یکی از قطب های صنعت گردشگری کشور ایالت متحده آمریکا تبدیل شود، اما این همه آن زیبایی هایی نیست که گردشگران را مشتاق سفر به نیویورک کرده است. شاید بتوان گفت که وجود پاتیناژ ولمن در ناحیه جنوبی پارک مرکزی نیویورک نیز در این موضوع بی تأثیر نباشد. این محیط یخی که در نزدیکی خیابان مشهور منهتن قرار گرفته، یکی از زیباترین و چشم نوازترین زمین های یخی جهان شناخته شده است، چرا که از دو طرف محصور به ساختمان های مرتفعی شده که تماشایشان برای هر مراجعه کننده ای می تواند جذاب باشد. پاتیناژ ولمن در بین پاتیناژهای مشهور جهان که از اوایل ماه اکتبر تا انتهای ماه اوریل میلادی پذیرای علاقمندان به اسکی و هاکی روی یخ است، دارای تاریخچه ای عجیب هست. در تاریخچه مربوط به آن پاتیناژ آمده که در سال 1949 میلادی، فردی به نام کیت ولمن با اهدای بودجه ای به مسئولان شهری نیویورک، زمینه ایجاد و احداث این محیط یخی را ایجاد کرده و به همین دلیل است که بعد از ساخت و افتتاح این مکان، نام ولمن بر روی آن نهاده شده است. نامی که همواره این بخشندگی را در یادها زنده نگه می دارد. طبق سیاستی که در این محیط به کار گرفته می شود، در فصول سرد سال نیز امکانات تفریحی گوناگونی به ولمن منتقل می شوند تا شهروندان و گردشگران بتوانند هر چه بهتر از فضای موجود استفاده نمایند و اوقات خوشی را در این محیط که یکی از معروف ترین محیط های یخی جهان هست، سپری کنند.

Hamgardi_4151bhubv3D

پاتیناژ شماره پنج: شهر لندن در کشور تاریخی انگلستان و محیط یخی مجلل خانه سامرست Somerset House

یکی از قلعه های قدیمی و تاریخی شهر لندن، خانه سامرست است. سازه ای که توانسته بعد از گذشت قرن ها همچنان استوار بماند و گردشگران را به سوی خود بکشاند. این سازه که متعلق به قرن 18 میلادی است، در روزهای سرد سال در نقش یکی از زیباترین و اصلی ترین زمین های هاکی شهر لندن ظاهر می شود. نقشی که به خانه سامرست در بین زیباترین محیط های یخی جهان این امتیاز را می دهد که در چند حوزه فعالیت کند و در لیست مهمترین جاذبه های شهر لندن قرار گیرد. این خانه که دارای محوطه وسیعی است، در طول زمستان پوشیده از برف و یخ می شود و همین امر سبب شده که علاوه بر انتقال رویدادهای ورزشی به چنین محیطی، گردشگران نیز کفش های اسکی به پا کنند و برای رساندن خود به درب ورودی روی یخ های موجود در محوطه اسکی بروند. هر چند که در گذشته به دلیل بافت قدیمی جاذبه، این پاتیناژ از نور پردازی مناسبی برخوردار نبوده، اما در سال های اخیر و به همت مسئولان و مدیران این جاذبه گردشگری، در اطراف و نماهای موجود در خانه سامرست، نور پردازی زیبایی ساخته شده که هم جلوه های بصری بنا را افزایش می دهد و هم محیط یخی موجود در دل حیاط این سازه را نورباران می کند. بدون شک هر کدام از ما علاقمند هستیم که با یک تیر دو نشان بزنیم. پس به شما توصیه می کنم که بازدید از خانه سامرست در بین پاتیناژهای مشهور جهان در فصل زمستان را به عنوان یکی از همان موارد در نظر داشته باشید تا به این شیرینی به یاد ماندنی دست یابید.

Hamgardi_4212flkpu40

پاتیناژ شماره شش: فوجی- کیو کوهستانی در قلب یاماناشی کشور ژاپن Fuji_q Highland

در امتداد محل قرارگیری کوه فوجی در منطقه فوجیوشیدا در یاماناشی محیطی یخی بی همتایی دیده می شود که نام فوجی- کیو کوهستانی بر روی آن قرار گرفته است. این پاتیناژ در بین محیط های یخی برتر جهان که یکی از منحصر به فردترین نمونه های آسیایی این اماکن در کشور ژاپن است، دارای چندین و چند سرسره یخی عظیم هست که با شکوهی بی مثال قد علم کرده و به مهمانان خود این فرصت را می دهد که از بالای این ارتفاعات یخی به طرف پایین سر بخورند. در کنار این سرسره ها، تپه های برفی نیز در حوالی پاتیناژ دیده می شود. تپه هایی که اگرچه محیط فوجی- کیو را تا حدی محصور کرده و مساحت این محیط یخی را چیزی در حدود 165750 فوت مربع کرده، اما سبب شده که این پاتیناژ به یک محل ایمن و البته پوشیده تبدیل شود که بیشترین فاصله را تا دره های اطراف دارا می باشد و بدین صورت در آن کمترین خطرات متوجه بازدیدکنندگانش می شود. هر چند در حوالی این مکان، بیمارستان خالی از سکنه ای دیده می شود که روزگاری بزرگترین بیمارستان این منطقه بوده، اما در حال حاضر این مکان به بزرگترین جاذبه خالی از سکنه جهان تبدیل شده است، اما این مورد سبب نمی شود که این پاتیناژ به دست فراموشی سپرده شود. مکانی که به جرأت می توان آن را شاه نگین پاتیناژها در بین زیباترین محیط های یخی جهان معرفی کنیم که با نمونه های اروپایی خود رقابتی تنگاتنگی را تجربه می کند و سعی دارد با ارائه خدماتی ویژه بر تعداد بازدیدکنندگان خود بیافزاید.

Hamgardi_42354i0q23E

پاتیناژ شمار هفت: کشور یخی کانادا و پاتیناژی زیبا و حیرت آور به نام میدان ناتان فیلیپس شهر نورنتو Nathan Phillips Square

یکی از شمالی ترین کشورهای جهان در قاره آمریکا، کشور کانادا است که به دلیل همجواری با قطب شمال معمولاً هوای بسیار سردی بر این منطقه حکمفرما است. این جو برودتی سبب شده که در این کشور پاتیناژهای زیادی افتتاح گردد و ورزش اسکی نیز در میان اهالی این کشور و همچنین گردشگرانی که به کانادا سفر می کنند، بسیار پرطرفدار باشد. شهر تورنتو به عنوان پایتخت کشور کانادا، با داشتن یکی از محیط های یخی برتر جهان توانسته است تا جایگاه اول را در این زمینه از آن خود کند، چرا که در مرکز این شهر و در مقابل تالار شهر، در میدان ناتان فیلیپس مکان یخی زیبایی قابل استفاده است. این مکان که در فصول گرم سال به ویژه تابستان ها، خالی از هر گونه برف و یخ است، به عنوان محلی برای برگزاری تئاترهای خیابانی، مراسم های آیینی، رقص و پای کوبی و اجرای کنسرت شناخته می شود، اما همین مکان به محض شروع فصل زمستان، جامه ای سفید بر تن می کند و پوشیده از برف و یخ می شود. برف و یخی که آن چنان صاف و صیقلی بوده که تصاویر را به زیبایی انعکاس می دهد و مناظری بی مثال را خلق می کند. اکثر مهاجرانی که برای کار و یا ادامه تحصیل به این کشور پای می گذارند و در تورنتو اقامت می کنند و یا به قصد گردشگری و بازدید مهمان این کشور سردسیر می شوند، از دیدن این تصاویر بکر به شدت حیرت زده می شوند. گویی که این یخ های شفاف، نگاه های آنان را جادو کرده و این افراد را افسون نموده است. اگر رسیدن به این حد از هیجان زدگی را طالب هستید، این شهر را به عنوان مقصد گردشگری بعدی خود انتخاب نمایید و به پاتیناژ ناتان فیلیپس در بین معروف ترین محیط های یخی جهان سری بزنید.

Hamgardi_46337xui451

پاتیناژ شماره هشت: ایالت متحده آمریکا و پاتیناژ مک کورمیک تریبون McCormick Tribune Ice Rinks

در نزدیکی ساحل دریاچه میشیگان در ایالت شیکاگو در قلب ایالت متحده آمریکا، پارکی در سال 2004 میلادی افتتاح شده که پارک هزار نامیده می شود. در این پارک که یکی از مجهزترین پارک های جهان است و مدرن ترین تجهیزات تفریحی در کنار یکدیگر گرد آمده اند تا محیطی مفرح را برای بازدیدکنندگان خلق کنند، پاتیناژ زیبایی قرار گرفته که با نام مک کورمیک شناخته می شود. این محیط یخی که در میانه پارک هزاره قرار گرفته، دارای یک زمین اسکی است که به روی عموم علاقمندان باز است و این امکان را به آنان می دهد که بدون پرداخت هزینه ای کفش اسکی به پا کنند و لذت شیرین اسکی بر روی یخ های صاف این پاتیناژ را تجربه کنند. اگرچه پارک همه روزه به روی شهروندان و گردشگران باز است، اما مک کورمیک در بین زیباترین محیط های یخی جهان تنها چهار ماه از سال امکان پذیرایی از علاقمندان تفریحات زمستانی را دارا می باشد، چرا که در سایر ماه های سال، به دلیل گرمای هوا، یخ های موجود در پاتیناژ ذوب می شوند و عملاً مک کورمیک کارایی خود را از دست می دهد. طبق آخرین اطلاعیه ای که از سوی مدیران این مجموعه در بین معروف ترین محیط های یخی جهان منتشر شده، آمده که از اوسط ماه نوامبر تا اواسط ماه مارس میلادی این مجموعه درهای خود را به عنوان یک پاتیناژ تمام عیار باز می کند تا بالغ بر 100 هزار اسکیت باز و گردشگر به داخل این مجموعه پای بگذارند و از امکانات موجود در این پاتیناژ در بین محیط های یخی برتر جهان استفاده نمایند. البته ما به شما این نوید را می دهیم که اگر در ماه هایی به غیر از زمان های یاد شده به شیکاگو رفتید، بدون سرگرمی نمانید، چرا که در سایر روزهای سال محل مک کورمیک به عنوان بزرگترین مرکز غذاخوری ایالت شیکاگو نقش آفرینی می کند.

Hamgardi_4655g919108

پاتیناژ شماره نه: نیویورک و پاتیناژ معروف راکلفر در ایالت متحده آمریکا Rockefeller Center

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، کشور ایالت متحده آمریکا، در شهرها و ایالت های مختلفش دارای پاتیناژهای کوچک و بزرگ متعددی می باشد. کمی آن طرف تر از پاتیناژ ولمن در بین پاتیناژهای مشهور جهان، یکی دیگر محیط های یخی شهر نیویورک به چشم می خورد. این مکان که شهرتی بین المللی دارد و در جهان به خوبی شناخته شده، پاتیناژ راکفلر نام دارد. سال هاست که جوانان شهر نیویورک و همچنین گردشگران سایر کشورها، به راکفلر پای می گذارند و با اسکی کردن بر روی یخ های این محیط، تجربه ای بی نظیر را به اندوخته های ذهنی خود اضافه می کنند، تجربه ای به سردی برف و به شیرینی سر خورد بر روی یخ های شفاف این پاتیناژ. تعداد کثیری از گروه های هنرنمایی، بر روی یخ های پاتیناژ به اجرای برنامه می پردازند و بینندگان خود را میخکوب می کنند. محیط وسیع راکفلر، با داشتن مجسمه ای زرین به نام پرومته که از جنس طلایی است و چراغ های درخشان که با رنگ های متنوع محیط این مکان را نورباران می کند، همه آن چیزی است که زیبایی های راکلفر را دو چندان کرده و این مکان را رویایی ساخته است. زیبایی هایی که منحصر به این محیط است و در مکان دیگری به راحتی یافت نمی شود را نمی توان به راحتی نادیده گرفت. بسیاری از عکاسان حرفه ای در حوالی این پاتیناژ در بین پاتیناژهای مشهور جهان قدم می زنند تا از بازدیدکنندگان این مجموعه عکسی به یادگار ثبت کنند و هم از این راه درآمدی کسب کنند و هم خاطره یک روز به یادماندنی را برای مراجعان ماندگار کنند.

Hamgardi_4718e3afw52

پاتیناژ شماره ده: پایتناژی در مرز میان دو شهر مشهور کانادا به نام کانال ریدو Rideau Canal

همواره در جای جای این جهان به منظور اتصال دو شهر جاده ای کشیده می شود تا این دو منطقه را به یکدیگر ارتباط دهد. اما این بار قصد داریم به مسیری اشاره کنیم که نه از جنس آسفالت، بلکه از جنس یخ های تراشیده ایست که دو شهر بزرگ به نام های کینگستون و اتاوا در ایالت انتاریو کشور کانادا را به هم مرتبط ساخته است. این کانال که ریدو نام دارد یکی از پاتیناژهای عریض و طویل در بین پاتیناژهای مشهور جهان است که با منظره بی نظیری که دارد محیطی چشم نواز را خلق کرده است. طبق شواهدی که موجود است، این کانال از سال 1832 میلادی بیشتر مورد توجه قرار گرفت. به نحوی که گفته می شود، یک اقدام احتیاطی در جنگ با ایالت متحدۀ آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه اگر فردی قصد داشته باشد که با پای پیاده خود را به یکی از دو کشور یاد شده برساند، کفش های اسکی را بر پا می کند و در این کانال به حرکت می پردازد. حرکتی که کمترین هزینه را بر دوش مسافر می گذارد و به او این فرصت را می دهد که از قسمت های زیبایی این مسیر در بین پاتیناژهای مشهور جهان بهره مند شوند. مسیری که در زمستان های پوشیده از برف است، جلوه گری بیشتری نسبت به سایر فصول سال دارد. طبق نقشه های جفرافیایی این مسیر از اتاوای مرکزی می گذرد و با طول 7.8 کیلومتریش یکی از بزرگترین زمین های اسکی کره زمین نیز شناخته می شود. اگر قصد دارید روزی عازم کشور کانادا شوید و در یک حرکت ورزشی شرکت کنید، بدون تردید ریدو می تواند یک انتخاب صحیح باشد و شما را به مقصودتان برساند. این ده مورد از پاتیناژهای مشهور جهان که در فصل زمستان می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و به بستری مهم برای اجرای ورزش های زمستانی تبدیل شود، با شاخصه های منحصر به فرد خود برای هر گردشگری که کمی هم عاشق سرما و ورزش های زمستانی باشد، می تواند دلچسب تر از آن چیزی باشد که در قالب کلمات گنجانده شود. اگر شما هم جز چنین گردشگرانی هستید و در میان پاتیناژهای مشهور جهان قرار می گیرید، این مکان ها را در ذهن داشته باشید. شاید در دل پاتیناژهای مشهور جهان لذت هایی را لمس کنید که در محیط دیگری قابل دسترس نباشد.

Hamgardi_4746bidahC3

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان