//
کدخبر: ۱۹۸۷۹۱ //

دیدار سفیر جدید و رئیس مجلس ترکیه با پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با سفیر جدید ترکیه در مسکو، همکاری دو کشور را برای ایجاد ثبات در منطقه و جهان بسیار مهم دانست.

دیدار سفیر جدید و رئیس مجلس ترکیه با پوتین
به گزارش فرتاک نیوز،

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) طی مراسمی با سفرای جدید ۱۸ کشور، از جمله محمد سمسار از ترکیه در کاخ کرملین دیدار کرد.

سفیر جدید ترکیه در این مراسم استوارنامه خود را به پوتین تقدیم کرد. رئیس‌جمهوری روسیه سپس طی سخنانی اظهار کرد: ترکیه و روسیه برای ثبات بین‌المللی تلاش می‌کنند. روابط طرفین به سطح همکاری استراتژیک رسیده است. با رجب طیب اردوغان همیشه در تماس هستم

او گفت: تلاش و هماهنگی روسیه و ترکیه برای عادی‌سازی اوضاع در سوریه و آغاز روند صلح این کشور عامل مهمی برای ثبات بین‌المللی است.

پوتین تصریح کرد: نشست شورای عالی همکاری دو کشور با بازرگانان ترک و روس در ماه آوریل بسیار مفید بود. پروژه‌های بزرگ و مهم نظیر خط لوله گاز «جریان ترک» و نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو با موفقیت در حال اجراست.

همچنین مصطفی شنتوپ، رئیس مجلس ترکیه که به منظور انجام چند دیدار رسمی در مسکو به سر می‌برد، در حاشیه دومین «مجمع بین‌المللی برای توسعه روابط پارلمانی» با رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرده و جان باختن ۱۴ ملوان زیردریایی در سانحه آتش‌سوزی را تسلیت گفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شنتوپ در دیدار با پوتین درباره روابط دوجانبه نیز گفت‌وگو و مذاکره کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان