//
کدخبر: ۲۰۶۸۴۵ //

شیخ زکزاکی، بدون پایان مراحل درمان در هند به نیجریه بازمی گردد

رهبر جنبش اسلامی نیجریه بعد از ناتمام ماندن مراحل درمانش در هند از بیمارستان به سمت فرودگاه دهلی‌نو منتقل شده و قرار است به نیجریه بازگردند.

شیخ زکزاکی، بدون پایان مراحل درمان در هند به نیجریه بازمی گردد
به گزارش فرتاک نیوز،

«شیخ ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه از بیمارستان به سمت فرودگاه دهلی منتقل شده و قرار است به نیجریه بازگردند. 

پیش از این حساب کاربری دفتر شیخ زکراکی در توئیتر نوشته بود ایشان قرار است ساعت ۲۲:۰۰ به وقت دهلی‌نو (۲۱ به وقت تهران) عازم نیجریه شوند. 

 شیخ زکزاکی و همسرش دو روز پیش، بعد از آنکه دادگاهی در نیجریه حکم داد او می‌تواند برای پیگیری روند درمان خود از نیجریه خارج شود  وارد دهلی نو  پایتخت هند شدند. 

شیخ «ابراهیم زکزاکی» امروز پنجشنبه با انتشار یک پیام ویدئویی به تشریح کارشکنی‌های صورت‌گرفته توسط دولت نیجریه پرداخت و گفت ترجیح می‌دهد به کشورش خودش بازگردد و از آنجا در صورت امکان به کشور دیگری برود که شرایط درمان مهیا باشد.

شیخ زکزاکی در این پیام عنوان می‌کند که مقام‌های نیجریه‌ای بر خلاف برنامه از پیش تعیین‌شده ابتدا قصد داشته‌اند وی را به بیمارستان دیگری منتقل کنند. به گفته وی، فرستادگان دولت نیجریه بعدا نیز اطلاعات غلطی در مورد پرونده سلامت وی در اختیار مقام‌های هندی قرار داده‌اند و همین امر روند درمان را مختل کرده است.

وی گفت پزشکان هندی به او گفته‌اند که از بیماری‌های او هیچ اطلاعی ندارند و روند آزمایشات باید از ابتدا آغاز شود. به گفته شیخ زکزاکی، پزشکان هندی حتی از اینکه در بدن او گلوله وجود دارد نیز اطلاع نداشته‌اند.

زکزاکی در ادامه با بیان اینکه اقدام نیجریه در انتقال او به هند بر «دروغ بنا شده»، گفت: «دیروز با یکی از مأموران سفارت نیجریه گفت‌وگویی داشتیم و به او گفتیم که ما اگر شرایط ما را بپذیرند، ترجیح می‌دهیم که به نیجریه بازگردیم.»

این رهبر مسلمانان نیجریه افزود: «دولت هند تنها دو ساعت به ما وقت داد که تصمیم بگیریم که آیا شرایط بیمارستان را می‌پذیریم یا می‌خواهیم به نیجریه بازگردیم. به آن‌ها گفتیم که این شرایط را نمی‌پذیریم و ترجیح می‌دهیم که به کشور خودمان بازگردیم. اما با گذشت ۲۴ ساعت، هنوز پاسخی نداده‌اند.»

او در پایان گفت: «کشورهای بسیار دیگری وجود دارد. ما به نیجریه باز می‌گردیم و اگر هریک از آن کشورها شرایط ما را پذیرفتند، به آنجا می‌رویم.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان