//
کدخبر: ۲۰۶۸۰۶ //

چین برای مقابله تجاری با آمریکا اعلام آمادگی کرد

کمیسیون تعرفه های تجاری دولت چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این کشور برای هرگونه رویارویی بازدارنده تجاری و اقتصادی با آمریکا آماده است.

چین برای مقابله تجاری با آمریکا اعلام آمادگی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

در این بیانیه که در رسانه های چین بازتاب زیادی داشت آمده است اگر آمریکا بخواهد تعرفه 10 درصدی روی 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال کند، پکن بی تردید مقابله خواهد کرد و ساکت نخواهد نشست.

بیانیه کمیسیون تعرفه های تجاری دولت چین می افزاید رهبران دو کشور ماه قبل در جریان دیدار خود در حاشیه گروه 20 در اوزاکا، برای حل و فصل اختلافات به توافق رسیدند با این وصف پس از آن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کرد قصد دارد در ماه سپتامبر این تعرفه را اعمال کند واشنگتن حالا می گوید که ممکن است این برنامه تا اندازه ای به تعویق بیفتد که علت آن پیش رو بودن دور تازه ای از مذاکرات تجاری میان دو کشور است.

«وانگ خاجون» مشاور وزیر بازرگانی چین و رییس اداره بازرسی نیز بتازگی در یک کنفرانس گفت اگر آمریکا بخواهد به فشارهای خود ادامه دهد، برای پکن راهی جز مقابله به مثل نمی ماند.

وی افزود ما هرگز در مسایل اصولی تسلیم آمریکا نمی شویم و با این فشارها حاضر به مصالحه نخواهیم شد این روند می تواند به رویارویی بینجاند و چین را وادار به مقابله به مثل کند.

او اقدامات آمریکا توام با فشار و تعرفه را یکجانبه گرایی محض توصیف کرد و گفت: یکجانبه گرایی و حمایت های تک جانبه آمریکا و همچنین باج خواهی این کشور مورد مخالفت پکن است.

مقام ارشد وزارت بازرگانی چین تصریح کرد که اگر آمریکا به این روش ها ادامه دهد، این می تواند روند مذاکرات دو کشور درباره مناقشه تجاری را از مسیر سالم خارج کند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که قرار است دو طرف تا چند هفته دیگر بار دیگر درباره اختلافات بر سر عملکرد تجاری دوجانبه و مازاد و کسری تجاری وارد گفت و گو شوند.

اما آمریکا در نخستین نرمش در برابر چین اعلام کرد تعرفه 10 درصدی روی 300 میلیارد دلار از کالاهای صادراتی چین را که قرار بود از 10 شهریور اجرایی کند به تعویق انداخته است.

مقام وزارت بازرگانی چین گفت که از دیدگاه ما جنگ تجاری به صلاح هیچ یک از طرفین نیست و اختلافات را حل و فصل نمی کند و پکن نمی تواند منافع خود را فدا کند و فشارهای آمریکا را نادیده بگیرد.

روابط چین و آمریکا روز به روز در زمینه های تجاری و سیاسی تیره تر می شود آمریکا از چین به عنوان کشوری یاد می کند که ارز ملی خود را عمدا دستکاری می کند و همزمان چین اعتقاد دارد این کشور در امور داخلی چین از جمله هنگ کنگ مداخله می کند.

چین اعتقاد دارد تحریکات آمریکا باعث بروز تنش های بی سابقه در هنگ کنگ شده و نسبت به حملات تروریستی درپی آشوب ها در این منطقه هشدار داده است بخصوص به دلیل حضور معترضان در فرودگاه و لغو همه پروازها از هنگ کنگ در روزهای دوشنبه و سه شنبه، روابط پکن و واشنگتن تیره تر هم شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان