//
کدخبر: ۲۰۰۴۵۵ //

مذاکرات دوجانبه هیات های عالی رتبه فناوری ایران و روسیه آغاز شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز پنجشنبه با «آندره فورسنکو» دستیار ارشد رییس جمهور روسیه در امور علمی و فناوری دیدار و بر گسترش همکاری های دو کشور تاکید کرد.

مذاکرات دوجانبه هیات های عالی رتبه فناوری ایران و روسیه آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در دیدار سورنا ستاری، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات های دوکشور هم حضور داشتند و راههای توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه فناوری بررسی شد.

ستاری در این دیدار با اشاره به روابط عمیق و در هم تنیده ایران و روسیه در همه عرصه ها گفت: خوشبختانه همکاری های دو کشور در حوزه فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و با اجرایی شدن موافقتنامه های دوجانبه، شاهد جهش چشمگیری در این حوزه مهم خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران و روسیه اشاره و تاکید کرد: حوزه علم و فناوری، مهم‌ترین عرصه مقابله با تحریم های آمریکا و غرب است.

وی علم و فناوری را پیشران توسعه اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی دانست و افزود: گسترش همکاری های فناورانه ایران و روسیه می تواند دو کشور را از وابستگی تکنولوژیکی و تجهیزاتی به آمریکا و غرب نجات و آثار تحریم ها را به شدت کاهش دهد.

«آندره فورسنکو» هم در این دیدار به ضرورت دستیابی دوکشور به دانش روز دنیا در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کشاورزی، صنعتی و پزشکی اشاره و تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان ایرانی و روسی باید همکاری های خود را تقویت کنند تا این هدف محقق شود.

دستیار ارشد رییس جمهور روسیه در امور علمی و فناوری، راه مقابله با تحریم های آمریکا و غرب را بی نیازی از نظر دانش و تکنولوژی عنوان کرد و گفت: اراده رییس جمهور روسیه بر همگرایی با جمهوری اسلامی ایران و تقویت همکاری های فناورانه با تهران است.

گفتنی است ستاری برای دیدار با مقامات روسی و بازدید از نمایشگاه بین المللی محصولات دیجیتال و دانش بنیان «اینوپروم ۲۰۱۹» به روسیه سفر کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۴۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان