//
کدخبر: ۱۹۷۶۵۹ //

ژنرال حفتر دستور حمله به شناورها و منافع ترکیه در لیبی را صادر کرد

ژنرال خلیفه حفتر به نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی دستور داد تا شناورهای و منافع ترکیه در لیبی را هدف حملات خود قرار دهند و پروازها بین طرابلس و آنکارا متوقف شود.

 ژنرال حفتر دستور حمله به شناورها و منافع ترکیه در لیبی را صادر کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای دولت وفاق طی عملیاتی موفق شدند،  شهر " عربان " واقع در جنوب شرقی طرابلس را از اشغال نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر آزاد کنند و به پیشروی خود در  حومه طرابلس ادامه دهند. این درحالی است که حفتر چندی قبل دو گردان از نیروهای ویژه خود را به حومه طرابلس اعزام کرده و مدعی شده بود، عملیات تصرف طرابلس به زودی آغاز می شود.  به دنبال ارسال یک کشتی حامل سلاح و تجهیزات نظامی از سوی ترکیه به لیبی نیروهای وابسته به حفتر اعلام کردند که مستشاران نظامی ترکیه نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی را آموزش می دهند.

سخنگوی نظامی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی اظهار داشت: ژنرال خلیفه حفتر دستور داده است، نیروهای تحت فرماندهی اش شناورهای ترکیه را در آب های منطقه ایی لیبی  و تمام اهداف راهبردی آنکارا در این کشور را هدف حملات خود قرار دهند.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، سرهنگ " احمد المسماری "  تصریح کرد: فرماندهی ارتش به نیروی هوایی دستور داده است که تمام کشتی ها و شناورهای ترکیه در آب های منطقه ایی لیبی را هدف قرار دهند و به نیروی زمینی هم فرمان داده که تمام اهداف راهبردی ترکیه در لیبی از جمله شرکت های ترک ، پروژه هایی آنها در لیبی را هدف حملات خود قرا دهند.

 وی با ادعای اینکه دستور مزبور در واکنش به دشمنی ترکیه علیه لیبی صادر شده است،  اظهارداشت:  بر اساس این دستور،  تمام پروازها بین لیبی و ترکیه متوقف می شود و هر شهروند ترکیه ای در لیبی نیز دستگیر خواهد شد.

سرهنگ المسماری تصریح کرد: هر هواپیمای ترکیه ای که بخواهد در فرودگاه طرابلس به زمین بنشیند همچون هواپیمایی جنگی با او برخورد خواهد شد و نیروهای ما هر نظامی ترکیه ایی که در خاک لیبی باشد، هدف قرار خواهند داد.

نیروهای تحت فرماندهی ژنرال حفتر دیروز یک فرونده هواپیمایی  نظامی ( شناسایی )  ترکیه که درخدمت نیروهای دولت وفاق ملی بود سرنگون کردند.

گفته می شود ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد تائید سازمان ملل قرار دارد، حمایت می کنند و نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر از پشتیانی عربستان ، امارات و مصر بهره مند هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان