//
کدخبر: ۱۹۶۳۰۲ //

بارزانی: از این پس، روند جدیدی در روابط ترکیه و عراق آغاز می‌شود

رئیس جدید منطقه کردستان عراق پس از دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه در آنکارا بر اهمیت روابط دو کشور تاکید کرد و گفت که «از این پس روند جدیدی در روابط ترکیه و عراق آغاز می‌شود».

بارزانی: از این پس، روند جدیدی در روابط ترکیه و عراق آغاز می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

«نیچروان بارزانی» رئیس‌جمهور منطقه کردستان عراق که دیروز جمعه به ترکیه سفر کرده بود اظهار داشت که این سفر نخستین سفرش پس از تصدی سمت ریاست منطقه کردستان عراق است.

وی که با خبرگزاری آناتولی گفت‌وگو می‌کرد، از دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ابراز خرسندی کرد و گفت که «درباره چگونگی گسترش روابط مان به طور مفصل گفتگو کردیم».

وی در ادامه افزود: «به اعتقاد من، از این پس روند جدیدی در منطقه و روابط ترکیه و عراق را شاهد خواهیم بود و امیدوارم این دیدار باعث گسترش روابط آنکارا و بغداد شود».

وی در پاسخ به سوالی درباره حملات ترکیه به شمال عراق در راستای مبارزه با گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» گفت: « اصولا مخالف حمله به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه از خاک خود هستیم و ایجاد مشکل از سوی پ‌ک‌ک و یا هر گروه مسلح دیگری برای کشور همسایه‌مان غیر قابل قبول است. سیاست ما در این خصوص از قبل مشخص بود و همین گونه خواهد بود».

بارزانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا تنش اخیر میان آمریکا و ایران، منطقه کردستان عراق را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا نه» تاکید کرد که «امیدوارم این وضعیت به جنگ منجر نشود و درباره این مساله با بغداد همبستگی کامل داریم».

وی در ادامه افزود: «در صورت وقوع جنگ احتمالی تلاش ما حفاظت از تمامیت ارضی عراق خواهد بود و سیاست‌ ما این است که از خاک عراق به هیچ طرفی حمله نشود».

رئیس منطقه کردستان عراق درباره حجم تجارت موجود میان ترکیه و عراق گفت که میزان حجم تجارت میان دو کشور در حال حاضر حدود 13 میلیارد دلار است که در دیدار با رئیس جمهور اردوغان قرار بر این شد که این میزان افزایش یابد.

نیچروان بارزانی دیروز برای دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه راهی آنکارا شده بود و این اولین سفر خارجی وی پس از تصدی سمت ریاست منطقه کردستان عراق به جای مسعود بارزانی محسوب می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۳۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان