//
کدخبر: ۱۹۷۳۹۰ //

بشار الجعفری: سوریه آماده همکاری با نماینده سازمان ملل است؛ سکوت شورای امنیت در قبال اشغال جولان

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که کشورش آماده همکاری با نماینده سازمان ملل در امور این کشور است.

بشار الجعفری: سوریه آماده همکاری با نماینده سازمان ملل است؛ سکوت شورای امنیت در قبال اشغال جولان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که سکوت شورای امنیت در قبال اشغال جولان توسط رژیم صهیونیستی واشنگتن را به تلاش برای عدم اجرای قطعنامه 497 شورای امنیت تشویق کرد.

وی طی سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: اشغال سرزمین‌های عربی و توسعه شهرک‌سازی‌ها و تجاوزهای پی در پی به سوریه برای تقویت روحیه گروه‌های تروریستی ادامه دارد.

الجعفری گفت: اسرائیل اخیرا از طریق احداث یک شهرک صهیونیست‌نشین جدید در جولان اشغالی به نام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تنش‌ها را بیشتر کرده است و این اقدام به منزله نقض قطعنامه شورای امنیت است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده روند صلح در خاورمیانه با نادیده گرفتن تجاوزهای رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی در انجام ماموریت و وظایف خود کوتاهی کرده است.

وی تاکید کرد که همه کشورها باید به منشور سازمان ملل متحد که مبتنی بر مخالفت با تهدید به استفاده از راهکار نظامی علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر کشوری است پایبند باشند.

این مقام سوری اظهار داشت که سوریه بر آمادگی خود برای همکاری با نماینده سازمان ملل در راستای تسهیل مذاکرات سوری سوری به رهبری سوریه تاکید می کند.

وی افزود: هرگونه روند سیاسی که در برگیرنده حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم و پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای بیگانه در خاک سوریه و رفع تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه نباشد غیر واقعی است.

الجعفری گفت: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه بعد از اینکه کشورش نتوانست به عضویت اتحادیه اروپا در آید نقشه تروریستی بزرگی برای ویران کردن سوریه و با هدف احیای امپراتوری عثمانی طراحی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان