//
کدخبر: ۱۹۷۴۱۹ //

پکن و واشنگتن به طور موقت آتش بس تجاری اعلام کردند

یک روزنامه چینی مدعی شد که چین و آمریکا با توجه به دیدار سران دو کشور در اوزاکا ژاپن، به طور موقت برای آتش بس تجاری موافقت کرده اند.

پکن و واشنگتن به طور موقت آتش بس تجاری اعلام کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز جمعه نوشت آمریکا تصمیم گرفته است در زمان حاضر تحریم های تازه روی کالاهای چینی اعمال نکند و قرار است «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین برای توافق تجاری نهایی با یکدیگر مذاکراتی انجام دهند.

همزمان اعلام شده است دو طرف بیانیه هایی را در حاشیه دیدار سران دو کشور یکی در پکن و دیگری در واشنگتن صادر خواهند کرد و مضامین مربوط به توافقات را در آن مشخص خواهند کرد.

آمریکا قرار بود که ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی یعنی باقیمانده صادرات این کشور را به آمریکا مورد تحریم قرار دهد اما با توجه به اینکه ترامپ قصد دارد برای توافق نهایی تجاری با شی دیدار و گفت و گو کند، این موضوع به تعویق افتاده است.

اما واشنگتن تهدید کرده است که اگر تا پایان این هفته و پس از نشست سران توافقی بدست نیاید، کل صادرات چین به آمریکا را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی خواهد کرد.

هنوز هیچیک از مقام های رسمی آمریکا در مورد تعویق تعرفه ها اظهار نظر نکرده اند اما احتمال می رود تعویق تعرفه ها تا پایان سال جاری میلادی باشد.

پیش از این آمریکا ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی کرده و پکن هم بر روی ۱۲۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا بین ۵ تا ۱۰ درصد تعرفه اعمال کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۴۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان