//
کدخبر: ۱۹۳۸۴۱ //

لهستان توافق افزایش حضور نظامیان آمریکایی را اعلام می‌کند

رئیس جمهوری لهستان اعلام کرد، این کشور قرار است در روزهای آتی قرارداد مربوط به افزایش حضور نظامیان آمریکایی در این کشور اروپایی را اعلام کند.

لهستان توافق افزایش حضور نظامیان آمریکایی را اعلام می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این قرارداد شامل افزایش حضور نظامیان آمریکایی و ظرفیت‌های فرماندهی و لجستیکی در لهستان می‌شود.

دولت ملی‌گرای قانون و عدالت لهستان به دنبال حضور بیشتر نیروهای آمریکایی در لهستان از زمان روی کار آمدن در ۲۰۱۵ بوده و این بخشی از تلاش‌های دولت ورشو برای بازدارندگی تهاجم بالقوه از سوی روسیه محسوب می‌شود.

زمانیکه آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان سپتامبر گذشته میلادی به آمریکا سفر کرد، پیشنهاد داد تا پایگاهی جدید به نام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در لهستان احداث شده و مبلغ دو میلیارد دلار برای این منظور در نظر گرفته شده است.

نیروهای آمریکایی در بخشی از توافق ۲۰۱۶ با ائتلاف نظامی ناتو و در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین توسط روسیه در لهستان حضور دارند.

حزب حاکم لهستان خود را در زمانی متحد دولت آمریکا می‌داند که کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به منزوی شدن ترامپ و ورشو در داخل این اتحادیه به دلیل عدم توافق درباره پایبندی به معیارهای اجرای قانون، با احتیاط رفتار می‌کنند.

رئیس جمهوری لهستان در گفتگو با رویترز پیش از سفر روز چهارشنبه خود به واشنگتن گفت که حضور بیشتر آمریکا در لهستان یک "دوره شناسایی" محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ما درباره تقویت حضور آمریکا و حرکت به سوی فاز دوم صحبت می‌کنیم.

یکی از معاونان رئیس جمهوری لهستان گفت، در جریان دیدار قریب‌الوقوع دودا با ترامپ، یک توافق سیاسی نیز اعلام می‌شود و مذاکرات ادامه دارند.

رئیس جمهوری لهستان همچنین گفت که از ترامپ دعوت کرده تا در هشتادمین سالگرد تهاجم آلمان نازی به لهستان در اول سپتامبر که به جنگ دوم جهانی منجر شد، شرکت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان