//
کدخبر: ۱۹۱۴۵۸ //

ورود کشتی فرماندهی نیروهای آمریکایی به دریای بالتیک

کشتی فرماندهی نیروی دریایی آمریکا وارد آب‌های دریای بالتیک در نزدیکی مرزهای غربی روسیه شد تا بزودی در تمرینات نظامی-دریایی گسترده ناتو در این منطقه شرکت کند.

 ورود کشتی فرماندهی نیروهای آمریکایی به دریای بالتیک
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، اطلاعات ثبت شده در منابع کنترل ترافیک دریایی نشان داده که کشتی فرماندهی نیروی دریایی آمریکا تحت عنوان «USS Mount Whitney » وارد آب‌های دریای بالتیک شده است.

این کشتی نظامی آمریکایی قصد دارد در تمرینات نظامی-دریایی ناتو تحت عنوان «بالتورز-2019» (BalticOperations) که قرار است از 9 الی 21 ماه ژوئن (19 الی 31 خرداد ماه) در مناطق ساحلی کشورهای آلمان، لهستان، لیتوانی، لتونی، سوئد و دانمارک برگزار شود، شرکت کند.  

در این مانورهای نظامی-دریایی 18 کشور عضو ناتو و شرکای منطقه‌ای پیمان آتلانتیک شمالی مشارکت خواهند داشت. در این تمرینات حدود 12 هزار نیروی نظامی، 44 کشتی نظامی و بیش از 40 هواپیما و بالگرد شرکت دارند. در جریان این تمرینات قرار است عملیات مقابله با دزدان دریایی، عملیات پدافند هوایی و مبارزه با کشتی‌ها و زیردریایی‌های دشمن فرضی انجام شود.

روسیه طی چند سال اخیر بارها اعلام کرده که فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور بطور بی سابقه‌ای افزایش یافته و این مسئله موجب نگرانی مسکو شده است. کشورهای عضو ناتو به بهانه لزوم «بازدارندگی اقدامات تهاجمی روسیه» دست به این اقدامات می‌زند.

این در حالی است که مقامات مسکو بارها اعلام کرده‌اند که روسیه هیچ تهدیدی برای سایر کشورها بوجود نیاورده است و تنها با دقت زیاد اقدامات و خطرات بالقوه برای منافع ملی این کشور را زیر نظر دارد. وزارت دفاع روسیه نیز مکرراً خواستار توقف فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور با هدف کاهش وخامت اوضاع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان