//
کدخبر: ۱۸۷۰۹۱ //

ورود جنگنده‌های آمریکایی به رومانی با هدف تقویت ماموریت بازدارندگی ناتو

گروهی از جنگنده‌های اف ۱۶ توسط نیروی هوایی آمریکا به رومانی در راستای تقویت ماموریت ناتو در اروپای شرقی برای مقابله تهدیدهای احتمالی روسیه اعزام شدند.

ورود جنگنده‌های آمریکایی به رومانی با هدف تقویت ماموریت بازدارندگی ناتو
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از ۲۵۰ پرسنل و چندین جنگنده "F-۱۶C" برای تقویت نیروی دفاعی ــ هوایی منطقه و بازدارندگی در برابر اقدامات احتمالی خصمانه روسیه به رومانی اعزام شدند.

یکی از مقامات نظامی رومانی اعلام کرد: برخی از همسایگان ما در طرف شرقی فشارهای زیادی را نه تنها علیه کشور ما بلکه  بر جبهه شرقی ناتو اعمال می‌کنند. حضور نیروی هوایی آمریکا در رومانی باعث تضمین قدرت دفاعی در برابر هر گونه خصومت احتمالی می‌شود. این اقدام باعث می‌شود که آنها پیش از انجام هر کاری دو بار فکر کنند.

وی ادامه‌ داد: البته ما جنگنده‌های خود را هم داریم و بودن جنگنده‌های آمریکایی در پایگاه کمک بسزایی به ما می‌کند. این اعزام سه ماهه به عنوان بخشی از عملیات Atlantic Resolve در مرزهای شرقی ناتو انجام گرفته است.

یک فرمانده آمریکایی اعلام کرد: من فکر می‌کنم که حضور ما در منطقه و ماموریت ما با متحدانی مانند رومانی باعث دفع هر گونه خصومت می‌شود. امنیت در اروپا یکی از عوامل مهم بوده و ماموریت‌های این چنینی باعث تقویت اتحادیه ناتو و اروپا می‌شود.

در حال‌ حاضر نیروی هوایی رومانی در روند گذار از تجهیزات دوران اتحاد جماهیر شوروی به سمت مجهز شدن با تسلیحات جدید غربی قرار دارد. در همین راستا در سال ۲۰۱۳ رومانی ۱۲ جنگنده‌ اف ۱۶ از پرتغال خریداری کرد و در حال‌ حاضر در نظر دارد که ۴۱ جنگنده دیگر را در سال‌های پیش رو بخرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۰۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان