//
کدخبر: ۱۸۷۹۳۹ //

گروه‌های فلسطینی با انتقاد از اروپا: مسابقه یورو ویژن هرگز امنیت را برای اشغالگران به ارمغان نخواهد آورد

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین تاکید کردند برگزاری مسابقه یورو ویژن در شهر اشغالی تل آویو هرگز برای اشغالگران امنیت و ثبات به همراه نخواهد آورد.

 گروه‌های فلسطینی با انتقاد از اروپا: مسابقه یورو ویژن هرگز امنیت را برای اشغالگران به ارمغان نخواهد آورد
به گزارش فرتاک نیوز،

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین تاکید کردند برگزاری مسابقه یورو ویژن در شهر اشغالی تل آویو هرگز برای اشغالگران امنیت و ثبات به همراه نخواهد داشت و حقیقت این رژیم خون ریز و سرکش را تغییر نخواهد داد.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد ملت فلسطین زندگی را دوست دارد و تمایل دارد همانند بقیه ملت‌های جهان در سرزمین و وطن خود در صلح و آرامش زندگی کند تا در ساخت تمدن  انسانی سهیم باشد، اما چگونه تحقق این امر ممکن است در حالی که اشغالگران فاشیست نژادپرست بر سرزمینشان مسلط شده و آن را اشغال کرده‌اند؟

این بیانیه آورده است مسابقه یورو ویژن در سایه ادامه جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه ملت و میراث و مقدسات آن و همزمان با هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت(اشغال فلسطین) برگزار می‌‌شود.

این گروه‌ها از کشورهای اروپایی خواستند به حمایت های خود از رژیم صهیونیستی به زیان ملت و حقوق آنها و سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم و تعامل با آن به عنوان دولتی فراقانونی پایان داده و فورا از هر فعالیتی که به مثابه حمایت از این رژیم نژادپرست قلمداد می‌شود، دست بردارند.

بر اساس گزارش فلسطین الیوم،‌گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین همچنین از تمام آزادگان جهان و دوستداران صلح و عدالت خواستند از ملت فلسطین در مبارزات عادلانه برای آزادی،  استقلال و بازگشت حمایت کنند.

فراخوان برای جمعه ماراتن بازگشت

هیئت عالی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره در پایان راهپیمایی میلیونی بازگشت که روز چهارشنبه همزمان با هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت(اشغال فلسطین)‌در مرزهای شرقی غزه و مناطق اشغالی برگزار شد، خواستار مشارکت گسترده فلسطینیان در راهپیمایی جمعه با  عنوان جمعه ماراتن بازگشت شد.

خالد  البطش رئیس هیئت عالی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره خواستار مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی بازگشت با  عنوان ماراتن بازگشت شد که ورزشکاران فلسطینی برای اعلام پایبندی و چنگ زدن فلسطینیان به حق بازگشت در آن شرکت می کنند.

البطش تاکید کرد از راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره با ماهیت مردمی و مسالمت آمیز آن دست برنخواهیم داشت.

وی بر پایبندی فلسطینیان به حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی 1948 و مخالفت با ایده وطن جایگزین تاکید کرد و از اشغالگران خواست سرزمین فلسطین را ترک کنند.

به گفته  البطش، مردم فلسطین در راهپیمایی روز چهارشنبه بار دیگر بر مخالفت خود با تلاش‌های دولت آمریکا برای تحمیل آنچه معامله قرن خوانده می شود، تاکید کرده و امت اسلام و اعراب را به مخالفت با آن و بازخواست تمام کسانی که در راستای عادی سازی روابط با اشغالگران حرکت می کنند، دعوت کردند.

البطش همچنین خواستار بازیابی وحدت و همکاری ملی برای مقابله با تمام طرح‌هایی شد که هدف از آن، حذف مسئله فلسطین است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۹۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان