//
کدخبر: ۱۸۳۲۵۸ //

محمود عباس وجود هرگونه کانال محرمانه با آمریکا و اسرائیل را رد کرده است

در پیامی علنی نشده از سوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به امان، وی وجود هرگونه رایزنی‌های محرمانه با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را رد کرده است.

محمود عباس وجود هرگونه کانال محرمانه با آمریکا و اسرائیل را رد کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، در سایه رایزنی‌های اردن-فلسطین این احتمال بیشتر قوت می‌یابد که در چند روز آینده به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان تحولات شدید بیشتری در زمینه اوضاع امنیتی و اقتصادی کرانه باختری رخ دهد و این امر به ویژه در صورتی خواهد بود که تل‌آویو سناریوی الحاق مناطق سی به اراضی اشغالی را در راستای پیش دستی جهت اعلام "معامله قرن" مطرح کند.

یک منبع رسمی در اردن اعلام کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اردن اعلام کرده که برای "بدترین گزینه‌ها" آماده می‌شود.

برخی اطلاعات درز پیدا کرده حاکی از آن است که عباس در حال حاضر برای حضور بیشتر در خارج از رام‌ الله و به خصوص در خانه شخصی بزرگ خود در پایتخت اردن برنامه‌ریزی می‌کند و قصد دارد به دلیل موضعگیری‌های علنی امان، به اردن بسیار نزدیک‌ باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته اظهار کرد: دیگر هیچ چیزی تشکیلات خودگردان را به طرف اسرائیلی مرتبط نمی‌کند.

کارشناسان این اظهارنظر عباس را در اصل تلاشی برای پیش‌دستی از اتفاقات و اشاره‌ای به بی‌فایده بودن هماهنگی‌های امنیتی با اسرائیل دانستند. این در حالی است که عباس در گذشته بر انجام هماهنگی‌های امنیتی با اسرائیل اصرار داشت.

منابعی در امان و نیز برخی محافل فلسطینی آگاه گزارش دادند، عباس بر این باور است، در صورتی که تل‌آویو تصمیم به الحاق مناطق بیشتری از اراضی کرانه باختری را بگیرد و با حمایت آمریکا، ریسک انتفاضه سومی را به جان بخرد که منحصرا اردن را نگران‌ می‌کند، دیگر ساختار اداری و سیاسی حاکمیت ملی فلسطین دلیل واقعی برای بقا ندارد.

اینجا می‌توان از آنچه که در ذهن سیاسی عباس در مورد سناریوی اعلام انحلال تشکیلات خودگردان می‌گذرد، صحبت کرد و این امر زمانی خواهد بود که معامله قرن به دور از توافقنامه اسلو و به صورتی که اسرائیل دوباره اجازه الحاق اراضی کرانه باختری را بیاید، اعلام شود.

به تازگی پیام مستقیمی از محمود عباس به دست اردن رسیده است که در این نامه تاکید شده که نه او و نه مسئول فلسطینی دیگری هیچگونه گفتگوی غیر علنی یا محرمانه‌ای با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره معامله قرن ندارد. نگرانی نهادهای اردنی از وجود مذاکرات محرمانه که می‌تواند همگان را غافلگیر کند، افزایش یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان