//
کدخبر: ۱۸۱۷۰۴ //

کوبا: مقابل سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا ایستادگی می‌کنیم

دولت کوبا در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد تهاجم نظامی آمریکا به کشورش بر ایستادگی مقابل امپریالیسم و شکست دادن آمریکا تاکید کرد.

کوبا: مقابل سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا ایستادگی می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 دولت کوبا به مناسبت پنجاه و هشتمین سالگرد تهاجم نظامی آمریکا به کشورش (خلیج خوک‌ها) با صدور بیانیه‌ای بر عزم خود در مقابله با اقدام‌های تهاجمی آمریکا و غلبه بر این کشور تاکید کرد.

 به نوشته وبگاه «میست آنلاین» دولت کوبا در این بیانیه اعلام کرد، برخلاف آمریکا که بیش از ۲۵۰ هزار نظامی و پایگاه در کشورهای خارجی دارد، این کشور هیچ نیرویی در ونزوئلا نداشته و در عملیات نظامی یا امنیتی در هیچ کجای دیگر شرکت نمی‌کند.

دولت کوبا با اشاره به پنجاه و هشتمین سالگرد حمله ارتش آمریکا به کشورش (۱۷ آوریل ۱۹۶۱ ) و تلاش برای توقف انقلاب «فیدل کاسترو» رهبر سابق این کشور اعلام کرد که دولت کنونی آمریکا به طرز عجیب و غریبی از تاریخ تهاجم گذشته خود برای  تجاوز جدید علیه کوبا و تقویت اجرای دکترین «مونرو» بهره جسته است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «دولت دونالد ترامپ، به خاطر استفاده بی‌شرمانه از دروغ به عنوان یک ابزار، در داخل و  خارج معروف بوده و این یک عادت قدیمی امپریالیسم است.»

در بخش دیگر بیانیه دولت کوبا با اشاره به فرافکنی دولت‌های مختلف آمریکا و بهانه تراشی برای حمله نظامی به دیگر کشورها، بر همبستگی هاوانا با ونزوئلا و حق کوبا به عنوان یک کشور مستقل تاکید  شده است.

دولت کوبا در خاتمه این بیانیه از جامعه بین‌الملل و شهروندان آمریکایی خواسته به تحریم‌های غیرمنطقی و سیاست خصمانه و تهاجمی رئیس جمهور آمریکا خاتمه دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان