//
کدخبر: ۱۶۴۱۲۱ //

ترامپ صبحش را با توئیت درباره ونزوئلا، افغانستان و کره شمالی آغاز کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صبح امروز چهارشنبه خود را با چند توئیت از جمله درخصوص ونزوئلا، افغانستان و کره شمالی آغاز کرد.

ترامپ صبحش را با توئیت درباره ونزوئلا، افغانستان و کره شمالی آغاز کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دونالد ترامپ در اولین توئیت خود درباره ونزوئلا به آمریکایی‌ها نسبت به سفر به این کشور هشدار داده و نوشت: "نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا بعد از تحریم‌های آمریکا و قطع شدن درآمدهای نفتی این کشور می‌خواهد با مخالفان مذاکره کند. خوآن گوآیدو (رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا) هدف اقدام دادگاه عالی ونزوئلا قرار گرفته است. انتظار می‌رود اعتراضات وسیع امروز در ونزوئلا برگزار شود. آمریکایی‌ها نباید تا اطلاع ثانوی به ونزوئلا سفر کنند."

رئیس جمهور آمریکا همچنین در یک توئیت دیگر به "دستاورد"هایش در مبارزه با گروه تروریستی داعش و همچنین مذاکرات افغانستان اشاره کرده و گفت: "زمانی که من رئیس جمهور آمریکا شدم داعش در سوریه از کنترل خارج شده و در حال گسترش فعالیت خود بود. از آن زمان تا کنون پیشرفت چشمگیر در مبارزه با این گروه به ویژه در پنج هفته گذشته حاصل شده است. خلافت آنها به زودی نابود خواهد شد در حالی که دو سال پیش این غیرقابل تصور بود. مذاکرات در افغانستان نیز بعد از ۱۸ سال جنگ در این کشور به خوبی جلو می‌رود. "

او در ادامه در توئیت دیگری هم درخصوص افغانستان و همچنین کره شمالی خاطرنشان کرد: "درگیری‌ها ادامه دارد اما مردم افغانستان خواهان صلح در این جنگ بی پایان هستند. ما به زودی خواهیم دید آیا این مذاکرات موفقیت‌آمیز خواهند بود؟ روابط کره شمالی با آمریکا نیز در بهترین حالتی که تا کنون داشته، قرار دارد. خبری از تست سلاحی، گرفتن باقی مانده سربازی و برگرداندن گروگانی نیست. فرصتی مناسب برای خلع سلاح هسته‌ای است. "

ترامپ در توئیت دیگری تصریح کرد: "زمان نشان خواهد داد که در قبال کره شمالی چه اتفاقی می‌افتد اما در پایان دولت قبلی آمریکا روابط با این کشور وحشتناک بود و اتفاقات خیلی بدی در شرف وقوع بود. اکنون اما کل داستان متفاوت است. من مشتاق هستم به زودی کیم جونگ اون را ببینم. پیشرفت دارد انجام می‌پذیرد- تفاوتی بزرگ! "

همچنین ترامپ در یک توئیت دیگر به مناقشه ساخت دیوار در مکزیک اشاره کرده و گفت: "اگر کمیته متشکل از جمهوری خواهان و دموکرات‌ها که اکنون درباره امنیت مرز نشست دارند، در مورد دیوار یا یک مانع فیزیکی بحث و اندیشه نکنند، آنها دارند وقتشان را تلف می‌کنند."

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۱۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان