//
کدخبر: ۱۶۳۸۴۹ //

تشکر رهبر مخالفان ونزوئلا از نتانیاهو

رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی ونزوئلا از نتانیاهو تشکر کرد.

 تشکر رهبر مخالفان ونزوئلا از نتانیاهو
به گزارش فرتاک نیوز،

خوآن گوآیدو رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی ونزوئلا که با چراغ سبز آمریکا و مداخله جوئی های برخی از کشورهای غربی خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرده است، با ارسال نامه ای برای بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اشغالگران صهیونیست اعلام کرد: از شما بابت به‌رسمیت‌ شناختن من تشکر می‌کنم.

گوآیدو در ادامه این نامه با اشاره به اینکه روابط رژیم صهیونیستی  و ونزوئلا در سال ۲۰۱۳ و به دنبال درگذشت هوگو چاوز قطع شد، گفت: امیدوارم روابط دیپلماتیک ۲ کشور در آینده نزدیک ازسرگرفته شود. انتظار ما گسترش روابط طرفین است. منتظر پاسخ مثبت شما جهت ایجاد هماهنگی لازم برای افزایش همکاری در راستای منافع دو کشور هستم.

این در حالیست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود: همانند آمریکا، کانادا، کشورهای آمریکای لاتین و برخی اعضای اتحادیه اروپا رهبر جدید ونزوئلا را به رسمیت می‌شناسیم.

گفتنی است ونزوئلا طی روزهای گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است. خوآن گوآیدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا چهارشنبه گذشته به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس خود را «رئیس جمهوری موقت» این کشور اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوآیدو با انتشار بیانیه‌ ای و بر خلاف منشور ملل متحد در خصوص لزومعدم مداخله کشورها در امور داخلی یکدیگر اعلام کرد: خوآن گوآیدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم!

کشورهای ترکیه، مکزیک، روسیه، کوبا، ایران، چین و سوریه از مادورو حمایت کردند. اتحادیه اروپا نیز روز شنبه هفته جاری با تعیین ضرب الاجلی اعلام کرده است که اگر طی ۸ روزی زمانی برای انتخابات جدید در ونزوئلا اعلام نشود، خوان گوآیدو رئیس شورای ملی این کشور را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت خواهند شناخت!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان