//
کدخبر: ۱۸۰۲۶۲ //

آمریکا به واسطه شرکت‌های امنیتی بیگانه تجهیزات جنگی به غرب عراق فرستاد

آمریکا شرکت‌هایی امنیتی را برای انتقال سلاح و تجهیزات متنوع جنگی از سوریه و اردن به مناطق غرب عراق اجیر کرده تا اقدام به احداث پایگاه نظامی جدیدی کند.

آمریکا به واسطه شرکت‌های امنیتی بیگانه تجهیزات جنگی به غرب عراق فرستاد
به گزارش فرتاک نیوز،

یک مقام امنیتی در استان الانبار عراق روز یکشنبه از اقدام شرکت‌های امنیتی مزدور در انتقال تجهیزات جنگی آمریکایی از کشورهای همسایه به مناطق غرب این استان خبر داد.

این منبع در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه عراق تصریح کرد: شرکت‌های امنیتی بیگانه‌ای اقدام به انتقال سلاح و تجهیزات متنوع جنگی از سوریه و اردن به مناطق غرب عراق کرده‌اند بدون اینکه جزئیات بیشتری درباره انگیزه‌های واقعی انتقال  تسلیحات و شرکت‌های عامل این ماجرا فاش شود.

مقام امنیتی الانبار گفت: نیروهای آمریکایی ترس این را دارند اگر بخواهند سلاح و تجهیزات جنگی را با خودروهای خود انتقال بدهند مورد حمله قرار بگیرند از همین رو این ماموریت را به شرکت‌هایی امنیتی از کشورهای مختلف واگذار کرده‌اند.
به گفته منبع مذکور در مدت اخیر تحرکات زیادی مربوط به شرکت‌های امنیتی بیگانه در عراق ثبت شده بدون اینکه هویت این شرکت‌ها که با نظامیان آمریکایی حاضر در پایگاه هوایی عین الاسد و بدون اطلاع دولت مرکزی قرار داد بسته‌اند روشن شده باشد.

«قصی الانباری»، رئیس دفتر سازمان بدر در استان الانبار هم روز پنجشنبه از تحرکات آمریکا برای احداث پایگاه و پادگان‌های‌نظامی در این استان خبر داده بود چون پایگاه‌های کنونی ظرفیت نظامیان آمریکایی را ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۲۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان