//
کدخبر: ۱۶۲۲۴۲ //
از نگاه کارشناسان:

ادعای آمریکا در بازسازی سوریه دروغی بیش نیست / فریب ادعاهای آمریکا در عراق و افغانستان آزموده شده است

آمریکا اخیرا به بهانه کمک به بازسازی سوریه، شرط خروج نظامی ایران از این کشور را مطرح کرده است. اما حضور مستشاری ایران در سوریه کاملا قانونی و بنا به درخواست دولت دمشق جهت مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی در این کشور بوده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

جمعی از کاشناسان برنامه های سیاسی و تحلیلی رادیوهای معاونت برون مرزی دیدگاه های خود را پیرامون این ادعای دروغین و واهی آمریکا و اهداف واقعی که دنبال می کند، بیان کردند که در ذیل به تعدادی از این نظرات اشاره می شود.

هدف آمریکا جلوگیری از نفوذ ایران و روسیه در بازسازی سوریه است

لئوناردو موگن فلد، تاریخدان و از اعضای شورای ملی توسعه عملی و تکنولوژی آرژانتین و مخاطب رادیو اسپانیایی گفت: از یکسال و نیم گذشته تا کنون شرایط در سوریه تا حدودی تثبیت شده است.  دولت و ارتش سوریه 90 درصد قلمرو این کشور را تحت کنترل خود دارند. حال بحث اصلی این روزها که روزهای پایانی جنگ است،  این است که چه کسانی در بازسازی سوریه شرکت خواهند کرد. ایالات متحده آمریکا ، فرانسه و بریتانیا در این میدان دیگر نمی گویند: «ما می خواهیم دولت سوریه را نابود کنیم» می گویند: « ما نمی خواهیم که ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کند». آنها دیگر از تحرکاتی که هدف تغییر رژیم در سوریه را دنبال می کنند، حمایت نمی کنند. بلکه به دنبال ثبات شرایط در سوریه هستند تا بدین واسطه از نفوذ ایران و روسیه در پروسه بازسازی سوریه جلوگیری به عمل آورند.

آمریکا در حال باز بینی  و بررسی سیاست هایش در منطقه هند و اقیانوس آرام است

 جان لی،  استاد دانشگاه سیدنی استرالیا و مخاطب رادیو اسپانیایی با اشاره به اینکه تفکر استراتژیکی امریکایی ها دچار تحول شده است، گفت: در کل اقدامات اخیر امریکا به خصوص خارج کردن نیروهایش از سوریه، همچنین تلاش برای حضورش در بازسازی این کشور، نشان دهنده آن است که امریکا در حال باز بینی و بررسی سیاست هایش در منطقه هند و اقیانوس آرام است . به نظر می آید رفته رفته منطقه خاورمیانه برایش اهمیت خود را از دست داده است و آمریکا بیشتر تمرکز خود را روی منطقه هند و اقیانوس آرام قرار داده است و از قرار معلوم «پکن» برای آمریکا یک چالش اصلی در دراز مدت محسوب می گردد.

آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای حضور خود در منطقه و سوریه است

دکتر علی واحدی کارشناس مسائل افغانستان از قندهار و مخاطب رادیو پشتو با اشاره به اینکه جامعه جهانی از دو قسمت تشکیل شده که یکی دولت‌ها و دیگری مردم جوامع مختلف هستند، گفت: دولت ‌ها یا وابسته اند یا تقریبا نیمه دموکرات و مستقل، لذا اکثریت جامعه جهانی متشکل از مردم و دولت های مستقل هستند که اینها به جد با این اظهارات و ادعاهای امریکا مخالفند، چون امریکا هر زمان و در هرجائی که شکست می‌خورد، این ادعاهای واهی و دروغ را مطرح می‌کند.

این کارشناس سیاسی افغانستانی در ادامه افزود: آمریکا در سوریه نیز از همین سیاست شیطانی استفاده کرده و به نام کمک به سازندگی سوریه، اعمال جنایتکارانه خود را در به وجود آوردن داعش و طرح سرنگونی دولت سوریه، توجیه و موجه جلوه می‌دهد.

دکتر واحدی در پایان گفت: معلوم است که این ادعا ها در طول ۱۷ سال اشغال و حضور بی نتیجه در افغانستان و عراق، بی معنی و عملا دروغ از آب در آمد و به جز ویرانی و بمباران های هوائی، تخریب خانه ها و اماکن عمومی از بیمارستان گرفته تا مدارس، در شهرها و روستاها چیز دیگری به ارمغان نیاورده و از سازندگی خبری نیست.

پس به تجربه مشخص شده است که این موارد مشابه در سوریه هم تکرار خواهد شد و امریکا با این روش ها به دنبال بهانه‌ای برای حضور خود در منطقه و سوریه است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان