//
کدخبر: ۱۷۷۵۴۳ //

لاوروف: روسیه نمی خواهد ونزوئلا به سوریه دیگری تبدیل شود

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه نمی خواهد ونزوئلا به سوریه دوم تبدیل شود و نظامیان روسی در این کشور به تعمیر و نگهداری تسلیحات و جنگ افزارها می پردازند.

لاوروف: روسیه نمی خواهد ونزوئلا به سوریه دیگری تبدیل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در گفت وگو با روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس افزود: برای این منظور تلاش نمی کنیم و بطور علنی اعلام کردیم و هیچ چیزی برای پنهان کردن (در ونزوئلا) نداریم.
وزیر خارجه روسیه با اشاره به موافقت نامه امضا شده با ونزوئلا در سال 2001 گفت: این موافقت نامه را پارلمان ملی ونزوئلا تایید کرده و کاملا قانونی و مطابق با قانون اساسی ونزوئلا است.
وی ادامه داد: روسیه مطابق با این موافقت نامه، تسلیحات و اموال نظامی به ونزوئلا تحویل داد. 
لاوروف گفت: آمریکا نمی خواهد در ونزوئلا توافق عمومی صورت گیرد تا دست نشانده این کشور در کاراکاس به قدرت برسد.
وی افزود: آنها می خواهند دست نشانده خود را در ونزوئلا روی کار بیاورند تا هر چه می گویند در وهله اول در عرصه نفت، تحقق یابد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: شیوه هایی که بکار گرفته می شود و آمریکا می خواهد با استفاده از آن زندگی مردم ونزوئلا را بهبود بخشد، برای ما غیرقابل قبول است.

**پایگاه های آمریکا سراسر جهان را فرا گرفته اند 
لاوروف این اظهار نظر طرف آمریکایی که کشورهای خارج از نیمکره غربی حق داشتن منافع در کشورهای قاره آمریکا را ندارند را گستاخانه خواند وافزود: به نقشه جهان نگاه کنید پایگاه های امریکا در سراسر جهان واقع شده اند و هر یک از این پایگاه ها دربردارنده ریسک و خطر است.

**روسیه و آمریکا مذاکرات ضدتروریستی را ازسر گرفتند
لاوروف خاطرنشان کرد: روسیه و آمریکا پس از مدت طولانی تلاش واشنگتن برای خودداری از مذاکره، گفت وگوها در عرصه مبارزه با تروریسم را از سر گرفتند.
وی افزود: گفت وگوهای ضدتروریستی را با اتحادیه اروپا نیز برقرار می کنیم و به عنوان پیشنهاد مشخص به آنها پیشنهاد دادیم برای پیوستن به بانک اطلاعاتی سازمان امنیت فدرال روسیه که در آن تمام تحرکات تروریست ها و افراط گرایان ثبت می شود، گام هایی بردارند. 

** آمریکا نمی تواند مساله افغانستان را به تنهایی حل کند
لاوروف گفت: آمریکا نمی تواند به تنهایی مساله افغانستان را حل کند و باید راه هایی برای حل و فصل گروهی مسائل این کشور جستجو کند.
وی خاطرنشان کرد که قبلا اقدامات ناتو امنیت افغانستان را تامین می کرد اما همینک این رویکرد در درجه دوم اهمیت قرار گرفته و آمریکا می خواهد به تنهایی به حل مسائل این کشور بپردازد که بعید است از عهده آن برآید.
به گفته لاوروف، علاوه بر نشست مسکو، تماس سه جانبه روسیه، چین و آمریکا در سطح نمایندگان ویژه بسیار سودمند است. 

** آمریکا بر روابط روسیه و ژاپن تاثیر می گذارد
لاوروف در ادامه سخن گفتن در خصوص رفع اختلافات تاریخی مسکو و توکیو را زود هنگام خواند و اظهار داشت: در این زمینه باید به تاثیر آمریکا و مواضع ضدروسی واشنگتن بر ژاپن توجه کرد چرا که ژاپنی ها در تمام موارد که مسکو و غرب با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند طرف آمریکا را می گیرد.
وزیر خارجه روسیه همچنین به حضور نظامی آمریکا در خاک ژاپن و ائتلاف نظامی دو کشور اشاره کرد و گفت: ژاپن متحد نزدیک آمریکا در منطقه است و این عوامل روابط مسکو و توکیو نیز تاثیر می گذارد.

** جنگ در سوریه تمام نشده است 
لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه خاطر نشان کرد که جنگ در سوریه پایان نیافته چرا که هنوز نابودی کانون های تروریستی در این کشور تمام نشده است.
وی افزود: وضعیت ادلب نگران کننده است و در این منطقه همچنان چند هزار تروریست از جمله شماری از اتباع جمهوری های شوروی سابق حضور دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان