//
کدخبر: ۱۷۱۳۸ //
پرس تی وی؛

انتقاد شدید ژنرال روس از بمباران سد سوریه توسط ائتلاف امریکا

سه‌شنبه هدف عملیات نظامی ائتلاف امریکا را در راستای تلاش برای «نابودی کامل زیرساخت‌های حیاتی سوریه و پیچیده‌تر کردن هر چه بیشتر شرایط بازسازی پس از جنگ» برشمرد.

انتقاد شدید ژنرال روس از بمباران سد سوریه توسط ائتلاف امریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

یک مقام عالی‌رتبۀ نظامی روسیه از ائتلاف تحت امر امریکا که ظاهراً با تروریست‌های تکفیری داعش مبارزه می‌کند به خاطر بمباران یک سد مهم در استان رقه در شمال سوریه انتقاد کرده است.

سپهبد سرگئی رادسکوی، از ستاد مشترک ازتش روسیه، سه‌شنبه هدف عملیات نظامی ائتلاف امریکا را در راستای تلاش برای «نابودی کامل زیرساخت‌های حیاتی سوریه و پیچیده‌تر کردن هر چه بیشتر شرایط بازسازی پس از جنگ» برشمرد.

وی افزود که هواپیمای نظامی تحت امر امریکا چهار پل را بر روی رودخانۀ فرات در سوریه از بین برده و سد طبقه را در 40 کیلومتری غرب رقه هدف بمباران خود قراردادند.

رادسکوی همچنین هشدار داد که شکستن این سد فاجعۀ زیست‌محیطی و مرگ شمار زیادی از غیرنظامیان را به دنبال خواهد داشت.

سد طبقه بزرگ‌ترین سد سوریه است که روی رود فرات احداث‌شده است. سازمان ملل اخیراً هشدار داده بود که آسیب دیدن این سد ممکن است به جاری شدن سیلی ویرانگر منجر شود.

این اظهارات در حالی است که سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه - که بیشتر اعضای آن کردتبار و ضد دمشق هستند- دوشنبه گفت که این سد صدمه ندیده و عملکرد آن مختل نشده است و مهندسان به‌دقت کارایی آن را مورد بازرسی قرار داده‌اند.

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان