//
کدخبر: ۱۷۵۶۳۸ //
هشدار مفتی جعفری لبنان؛

طرح های آمریکا در منطقه فاجعه آمیز است

شیخ ' احمد قبلان ' مفتی جعفری لبنان با صدور بیانیه ای نسبت به خطرات طرح های فاجعه آمیز امریکا در منطقه هشدار داد.

طرح های آمریکا در منطقه فاجعه آمیز است
به گزارش فرتاک نیوز،

وی در این بیانیه که عصر یکشنبه منتشر شد، افزود، وظیفه ما مردم لبنان در مقطع کنونی با توجه به طرح های مزبور حفظ فرهنگ، هویت، پیروزی های گذشته، خلوص ، پاکی، اجرای طرح های ملی با همکاری یکدیگر برای حفظ وحدت و دفاع از سرزمین، حق حاکمیت و استقلال در مقابل تمام جاه طلبی های صهیونیستی و برنامه های آمریکا است.

مفتی جعفری لبنان در ادامه تاکید کرد، جامعه لبنان امروز در برابر این طرح ها نیازمند مبارزه با فساد در تمام ابعاد، اشکال و انواع آن در هر کجا و از سوی هر مرجع یا مقامی است و نمی توان تنها از طریق اصرار برای مبارزه با فساد و پاکسازی نهادهای دولتی این مهم انجام شود بلکه پاکسازی آن از همه بدی های سلطه طلبانه و سیاست زده و قضایی و رسانه ای و امنیتی، با مطرح کردن همه قضایا و نه مخفی کردن آن ها صورت می گیرد و این کشور تحمل چاپلوسی ها و تفاهم های مشکوک را ندارد.

شیخ قبلان تصریح کرد، آنچه که امروز با آن مواجه هستیم ، طرفداری از حق در نبرد موجود و به نفع طرح ها و برنامه های دولت است چون در صورت هرگونه سقوط همه ما را شامل خواهد شد. ما در مقطع کنونی نیازمند قبول مسئولیت، همکاری با شفافیت کامل و واقع گرایی و صداقت و دفاع از منافع عمومی به دور از تمام نگاه های طایفه ای، منطقه ای و مذهبی هستیم به خصوص که در پشت این طرح ها صهیونیست و امریکا قرار دارند.

وی با اشاره به این که امریکا و صهیونیست باید بدانند که حمله به مقاومت به معنی حمله به همه لبنان است، افزود، آنان باید بدانند که تمام لبنان آماده مقابله با تمام طرح های صهیونیستی - آمریکایی هستند و تهدیدات و تحریم های ترامپ دولت لبنان را نمی تواند بترساند چون شرافت لبنان و میهن پرستی مردم بالاترین و عالی ترین ملاحظات نسبت به دیگر محاسبات است.

مفتی جعفری لبنان در پایان بیانیه خود خاطر نشان کرد، لازم است در مقطع کنونی به برخی هشدار داد که دوباره در دام آمریکا نیفتند و کسانی که بر سیاست آمریکا تکیه کردند و آن را تجربه کردند، باید بدانند که آمریکا هیچ صاحبی ندارد و نمی توان به آن اعتماد کرد. امریکا اهل نیرنگ و فریبکاری و نفاق است و همیشه از باطل پشتیبانی و علیه حق عمل عمل می کند. پس ای مردم لبنان فریب نخورید و بیدار و هوشیار باشید. پروژه های آمریکا برای منطقه و ملت های آن ویرانگر و فاجعه آمیز خواهد بود، چنانچه نظام های عربی و اسلامی ما تسلیم آن باشند و بر آن تکیه کنند.

کارشناسان منطقه معتقدند که مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در جریان سفر دو روزه به بیروت ( دوم و سوم فروردین 1398) تلاش های زیادی را برای تحریک گروه های لبنانی علیه حزب الله با هدف ایجاد اختلاف بین آنان انجام داد ولی در نهایت با مواضع روشن و قاطع همه لبنانی ها مجبور شد تا با دست خالی بیروت را ترک کند.

اکنون شخصیت های مختلف مذهبی لبنان نسبت به طرح های و توطئه های امریکا به نفع رژیم صهیونیستی با توجه به در پیش بودن انتخابات این رژیم هشدار داده و همه این سیاست های امریکا را به نفع تل آویو ارزیابی می کنند.

ترامپ روز پنجشنبه اول فروردین ماه در توئیتی اعلام کرد اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.

روسیه، ایران، ترکیه، آلمان و بسیاری دیگر از کشورها با موضع ترامپ مخالفت کرده اند.

اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت سال 1397 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۶۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان