//
کدخبر: ۱۶۰۸۸۵ //

دمکرات های کنگره آمریکا سخنرانی سالانه ترامپ را لغو می کنند

فرد شماره دو دمکرات های کنگره آمریکا اعلام کرد: با توجه به دعوت نکردن رئیس جمهوری آمریکا برای سخنرانی در کنگره از سوی رئیس مجلس نمایندگان این کشور، سخنرانی ترامپ لغو می شود.

دمکرات های کنگره آمریکا سخنرانی سالانه ترامپ را لغو می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، «استنی هویر» دومین نماینده پرقدرت دمکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که سخنرانی سالانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور موسوم به «سخنرانی وضعیت کشور» در کنگره برگزار نمی شود.

هویر در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان گفت: نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا کسی است که باید ترامپ را برای این سخنرانی دعوت کند.

وی افزود: با توجه به اینکه پلوسی اعلام کرده تا زمانی که دولت آمریکا تعطیل است، کنگره نیز فعالیت های خود را کاهش می دهد، سخنرانی سالانه ترامپ برگزار نمی شود.

دولت آمریکا از 22 دسامبر (اول دی ماه) به دلیل امتناع ترامپ از امضای قانون بودجه موقت تعطیل شده و در حال حاضر رکورد طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ این کشور را شکسته است.

ترامپ خواستار 5.7 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک است، اما دمکرات های کنگره تنها با 1.3 میلیارد دلار موافق هستند.

ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در سال 2016 است که وی برای اجرای آن خواستار 5.7 میلیارد دلار بودجه است.

با خودداری دمکرات ها از تامین این بودجه، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که هر لایحه ای که شامل این مبلغ نباشد را وتو می کند.

ترامپ همچنین اعلام کرده است که تا زمانی که بودجه دیوار مرزی تامین نشود، تعطیلی دولت ادامه خواهد یافت، حتی اگر ماه ها یا سال ها طول بکشد.

کارمندان بدون حقوق آمریکا که نزدیک به 3 هفته است هیچ دریافتی نداشته اند، در سرمای سخت زمستان واشنگتن شعار دادند: ما حقوقمان را می خواهیم!

این تعطیلی دولت آمریکا که در بیستمین روز خود است، دومین تعطیلی طولانی مدت این کشور از اواسط دهه هفتاد میلادی به این سو به شمار می آید.

بسیاری از کارمندان بدون حقوق مانده آمریکا برای تامین مایحتاج خود از غذا تا قبض های آب و برق به سایت های خیریه روی آورده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۸۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان