//
کدخبر: ۱۲۴۹۶۳ //

حمایت عربستان از نفت ۷۰ دلاری تا زمان انتخابات کنگره آمریکا

منابع صنعتی و منابع آگاه در اوپک گفتند، عربستان می خواهد قیمت نفت فعلا بین ۷۰ تا ۸۰ دلار باقی بماند.

 حمایت عربستان از نفت ۷۰ دلاری تا زمان انتخابات کنگره آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، منابع صنعتی و منابع آگاه در اوپک گفتند، عربستان می خواهد قیمت نفت فعلا بین 70 تا 80 دلار باقی بماند. این بدان معناست که بزرگترین صادر کننده نفت جهان قصد دارد تا زمان انتخابات کنگره آمریکا میان درآمدهای نفتی بالا و کنترل قیمت ها که خواست ترامپ است توازن برقرار کند.

این منابع گفتند، با وجود اینکه طرح عرضه سهام شرکت آرامکو کنار گذاشته شده، اما ریاض همچنان می خواهد بدون اینکه واشنگتن را ناراضی کند، قیمت نفت را تا حد ممکن بالا نگه دارد. عربستان برای تامین مالی مجموعه ای از پروژه های توسعه اقتصادی خود به درامدهای بالای نفتی نیاز دارد.

اوپک و عربستان هیچ هدف گذاری مشخصی برای قیمت نفت ندارند، و به صورت رسمی نیز هیچ قیمتی را به عنوان هدف اصلی خود اعلام نمی کنند.

یکی از این منابع گفت: «سعودی ها به نفت حدود 80 دلار نیاز دارند و نمی خواهند قیمت ها به زیر 70 دلار برسد. آنها می خواهند بازار را در این سطح مدیریت کنند.»

این منبع افزود: «آنها به پول نقد نیاز دارند. آنها برنامه ها و اصلاحاتی در سر دارند و اکنون عرضه سهام شرکت آرامکو به تعویق افتاده است. اما آنها نمی خواهند کس دیگری در مورد قیمت نفت سخن بگوید. این به خاطر ترامپ است.»

هدف گذاری عربستان برای نگه داشتن قیمت نفت بین 70 تا 80 دلار می تواند توضیح دهنده چرایی کاهش تولید نفت این کشور در دو ماه گذشته نسبت به ماه ژوئن باشد.

این گزارش حاکی است، نفت 70 تا 80 دلاری برای دیگر تولید کنندگان عضو اوپک، از جمله الجزایر که نفت 75 دلاری را قیمتی مناسب توصیف می کند، مطلوب است.

تولید نفت عربستان در ماه ژوئن به 10.488 میلیون بشکه رسید، اما در ماه جولای به 10.29 میلیون بشکه سقوط کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان