//
کدخبر: ۹۷۰۰۵ //

قیمت جهانی نفت امروز ۹۷/۰۳/۰۷ | توافق نفتی ۳ کشور علیه ایران

در حالی که بازار نفت در انتظار افزایش تولید ۳ تولید کننده بزرگ یعنی روسیه، آمریکا و عربستان است، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش داشت و روند کاهشی جلسه قبل را تداوم بخشید.

قیمت جهانی نفت امروز ۹۷/۰۳/۰۷ | توافق نفتی ۳ کشور علیه ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و 10 سنت، معادل 1.4 درصد کاهش به 75 دلار و 34 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک دلار و 57 سنت معادل 2.3 درصد کاهش به 66 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا نسبت به اوایل ماه می به ترتیب 6.4 و حدود 9 درصد کاهش یافته است.

در بورس انرژی شانگهای چین نیز قیمت هر بشکه نفت با 4.5 درصد کاهش به 459 یوان (71.83 دلار) رسید.

چتان آحیا، اقتصاددان ارشد بانک آمریکایی مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: «روند اخیر افزایش قیمت نفت این بحث را در میان سرمایه گذاران ایجاد کرده که آیا این افزایش قیمت ها رشد اقتصاد جهانی را با ریسک مواجه می کند یا خیر.»

عربستان و روسیه برای پاسخگویی به نگرانی ها در مورد کمبود عرضه در حال بحث در مورد افزایش حدودا یک میلیون بشکه ای تولید نفت هستند.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «پس از انتشار گزارش هایی از اینکه عربستان و روسیه توافق کرده اند در نیمه دوم سال تولید نفت را افزایش دهند... قیمت نفت سقوط کرده است.»

در همین حال تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا همچنان در حال افزایش است و این نشان می دهد که روند افزایش تولید نفت آمریکا فروکش نکرده است. در هفته منتهی به 25 ماه می، شرکت های حفاری 15 سکو را اضافه کردند و تعداد کل سکوهای فعال در آمریکا را به 859 مورد رساندند که بالاترین رقم از سال 2015 تاکنون است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان