//
کدخبر: ۱۵۷۷۲۹ //

سفر رئیس‌جمهور موریتانی به سوریه قطعی شد

یک منبع نزدیک به ریاست‌جمهوری موریتانی از قطعی شدن سفر رئیس‌جمهور این کشور به سوریه خبر داد.

سفر رئیس‌جمهور موریتانی به سوریه قطعی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از عربی 21، یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری موریتانی امروز پنج شنبه گفت که محمد ولد عبدالعزیز رئیس‌جمهور این کشور رسما به سوریه سفر می‌کند.

وی افزود که این سفر تا پیش از اواسط ماه ژانویه جاری صورت می‌گیرد و ولد عبدالعزیز در این سفر با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار خواهد کرد.

به گفته این منبع موریتانی بر خلاف بسیاری از کشورهای عربی بعد از آغاز ناآرامی‌های سوریه روابط خود با سوریه را قطع نکرد و سفارت این کشور در دمشق باز ماند و سفرها در سطح وزیران بین دو کشور ادامه یافت.

وبگاه عربی 21 چند روز قبل به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود که رئیس‌جمهور موریتانی برای دیدار با بشار اسد عازم سوریه خواهد شد.

بر اساس این گزارش این دومین رئیس‌جمهور عربی است که از آغاز ناآرامی‌های سوریه تا کنون به این کشور سفر می‌کند.

روزنامه الجواهر در گزارشی که چند روز قبل آن را منتشر کرد به نقل از منابعی ویژه اعلام کرد که محمد ولد عبدالعزیز تصمیم گرفته که به دعوت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه برای سفر به این کشور لبیک بگوید.

این در حالی است که عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان در ماه گذشته میلادی طی سفر به سوریه با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد و اخیرا نیز سفارتخانه‌های امارات و بحرین در دمشق بازگشایی شدند.

اتحادیه عرب عضویت سوریه را از زمان ناآرامی‌ها در سال 2011 در این کشور به‌تعلیق درآورد و بسیاری از کشورهای عربی روابط خود با سوریه را قطع کردند اما امروز این کشورها برای از سرگیری روابط خود با سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۷۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان