//
کدخبر: ۱۵۷۱۱۷ //

بارها فرصت ترور اسد را داشتیم اما این کار را نکردیم

یک منبع اسرائیلی عالیرتبه ادعا کرد که اسرائیل بارها فرصت هدف قرار دادن بشار اسد و فرماندهان ارشدش را داشته اما این کار را نکرده است.

بارها فرصت ترور اسد را داشتیم اما این کار را نکردیم
به گزارش فرتاک نیوز،

یک منبع عالیرتبه اسرائیلی به سایت روزنامه سعودی ایلاف مدعی شد: اسرائیل طی بحران سوریه عملیات نظامی انجام می‌داد و پایگاه‌های سوری، "ایرانی" و حزب الله را هدف قرار می‌داد اما کاری علیه نظام سوریه نکرد. با این حال اسرائیل بارها فرصت ترور و هدف قرار دادن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و فرماندهان ارشدش را داشت.

وی گفت: مذاکرات اخیر درباره اوضاع سوریه در کابینه به این نتیجه انجامید که باید نظام سوریه از بین برود و اسرائیل هرگز هیچ گونه حضور نظامی ایران را در سوریه نخواهد پذیرفت و هر کاری لازم باشد برای بیرون کردن ایران خواهد کرد.

این منبع از واکنش نشان دادن به تصمیمات کشورهای عربی مثل بحرین و امارات درباره بازگشایی سفارت‌هایشان در سوریه یا صحبت درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خودداری کرد اما در عین حال این گونه ادعا کرد، اقدامات اخیر اعراب در قبال سوریه در این مرحله مهم نیست و دوره بشار اسد به سر آمده است و مداخله عربی در این مرحله برای دور کردن سوریه از ایران هرگز موفق نخواهد بود چراکه ایران در نهادهای سیاسی و نظامی سوریه حضور پر رنگ دارد و تنها از طریق تغییر شکل و ماهیت نظام سوریه می‌توان ایران را از این کشور دور کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان