//
کدخبر: ۱۵۷۲۰۲ //

مأموریت قاهره برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب

مثلث امارات، عربستان و مصر با وجود اینکه منکر تمایل برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است اما تلاش‌های پنهانی برای بازگرداندن نظام سوریه پیش از برگزاری اجلاس آتی این اتحادیه را شده بخشیده است.

مأموریت قاهره برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب
به گزارش فرتاک نیوز،

در پی سفر دو هفته پیش «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان به دمشق و افشای سفر قریب‌الوقوع «محمد ولد عبدالعزیز» رئیس‌جمهور موریتانی به سوریه، برخی منابع نزدیک به محافل تصمیم‌گیری در مصر، گفتند که قاهره در حال اجرای تماس‌های گسترده جهت انجام سفر مسئولان و رهبران عرب به دمشق در روزهای آینده و دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهور است.

این منابع گفتند که هدف قاهره از این تماس‌ها بازگرداندن نظام سوریه به اتحادیه عرب پیش از برگزاری اجلاس آتی این اتحادیه در تونس است.

روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن به نقل از منابع افزود که نظام مصر با هماهنگی عربستان و امارات در حال انجام این تماس‌هاست و گفت‌وگوهای مربوط به بازگرداندن سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب با سرعت در حال انجام است و دستیابی به هدف مورد نظر نیز نزدیک شده است.

این روزنامه همچنین نوشت که برخی مسئولان اردنی از وجود تحرکاتی برای پایان دادن به تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب خبر داده‌اند از جمله اینکه «نضال الطعانی» رئیس کمیته امور خارجه پارلمان اردن دو روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک از تلاش‌های پارلمانی اردن برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب خبر داد.

بر اساس این گزارش، قاهره در تلاش است تا برخی مسئولان برجسته را در سفری رسمی به دمشق اعزام کند و این احتمال قوی وجود دارد که سرلشگر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دعوت همتای سوری خود سرلشگر «علی مملوک» را پذیرفته و به دمشق سفر کند.

این روزنامه افزود که برخی محافل مصری در حال بررسی پیامدهای سفر احتمالی سرلشگر عباس کامل به دمشق هستند و احتمالا «شریف اسماعیل» معاون رئیس‌جمهور در امور پروژه‌های ملی و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، سرلشگر عباس کامل را در این سفر همراهی خواهند کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان