//
کدخبر: ۱۵۵۷۷۱ //

وزرای خارجه و دفاع ترکیه برای بررسی تحولات سوریه به مسکو می‌روند

وزیران دفاع و خارجه و همچنین رئیس سرویس اطلاعات ترکیه شنبه به روسیه می‌روند تا با مقامات ارشد این کشور آخرین تحولات سوریه را بررسی کنند.

وزرای خارجه و دفاع ترکیه برای بررسی تحولات سوریه به مسکو می‌روند
به گزارش فرتاک نیوز،

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه، «هلوسی آکار» وزیر دفاع، «هاکان فیدان» رئیس سرویس اطلاعات و «ابراهیم کالین» سخنگوی اردوغان رئیس جمهور ترکیه شنبه به مسکو سفر خواهند کرد تا با مقامات روسیه درباره آخرین تحولات سوریه گفت‌وگو کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که تمام ۲۰۰۰ نیروی نظامی این کشور سوریه را ترک می‌کنند، چراکه به گفته وی گروه تروریستی «داعش» شکست خورده و کشورهای همجوار سوریه این توان را دارند که باقی‌مانده‌های این گروه را از میان بردارند.

همچنین «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که دولت سوریه باید کنترل مناطقی را که آمریکا از آن خارج خواهد شد در دست بگیرد.

در روزهای اخیر مکالمه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با ترامپ منتشر شده که در این گزارش‌ها ادعا شده که ترامپ پس از آن تصمیم به خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از سوریه گرفته که اردوغان به وی اطمینان داده که آنکارا قادر است به تنهایی داعش را در سوریه از بین ببرد و نیازی به حضور نظامی آمریکا در این کشور وجود ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۵۷۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان