//
کدخبر: ۱۳۴۰۷۳ //

توافق ادلب "موقتی" است/آنچه در سوریه رخ می‌دهد جدای از "معامله قرن" نیست

بشار اسد با اعلام موضع‌گیری خود درباره توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب گفت، توافق روسیه و ترکیه برای اجتناب از حمله نظامی در استان ادلب در شمال غرب سوریه توافقی "موقتی" برای ممانعت از خونریزی است اما دولت سوریه هدف بازیابی تمام مناطق خاک سوریه را دنبال می‌کند.

توافق ادلب "موقتی" است/آنچه در سوریه رخ می‌دهد جدای از "معامله قرن" نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در نشست کمیته مرکزی حزب بعث حاکم یادآوری کرد: توافق ادلب اقدامی "موقتی" است که دولت از طریق آن دستاوردهای بسیاری را محقق خواهد کرد که در راس آن ممانعت از خونریزی بیشتر است.

 وی افزود: آنچه در سوریه رخ می‌دهد را نمی‌توان از آنچه به عنوان "معامله قرن" مطرح می‌شود، جدا دانست.

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: هر چه قدر سوریه به سمت پیروزی گام برمی‌دارد دشمنانش تلاش‌های خود برای برخورد با آن و ضربه زدن را بیشتر خواهند کرد. ما در مقابل چالش‌های داخلی قرار داریم که خطرش کمتر از جنگ نیست.

وی تصریح کرد: موضع کشور در قبال توافق ادلب و بقیه مناطق و خاک سوریه که هنوز تحت سیطره تروریست‌ها هستند، مشخص است ما تمام خاک سوریه را پس می‌گیریم و توافق ادلب موقتی است.

اسد اعتراض غرب به حمله علیه ادلب را "اقدامی هیستریک" توصیف کرد و افزود: هیستریک غرب قبل از آغاز کارزار ادلب ناشی از این است که این استان برای آنها سرنوشت ساز است و پیروزی نظامی دولت سوریه طرح‌های آنها علیه کشور را با شکست روبه‌رو می‌کند. بازگشت ادلب به دست نظام برای طرح‌های آنها در منطقه خطرناک‌تر و نمونه‌ای جدید برای کشورهای منطقه و جهان خواهد بود.

به موجب توافق روسیه و ترکیه که ۱۷ سپتامبر انجام شد، قرار است منطقه‌ای عاری از سلاح به عرض ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در خطوط تماس بین نیروهای نظام سوریه و گروه‌های شورشی ایجاد شود و نیروهای شورشی سلاح‌های سنگین خود را نهایتا تا دهم ماه اکتبر جاری از این منطقه خارج کنند.

براساس این توافق نیروهای ترکیه با پلیس روسیه به منظور نظارت بر منطقه عاری از سلاح گشت زنی‌هایی خواهند داشت اما گروه‌های شورشی از چند روز پیش مخالفت خود را با این بند از توافق اعلام و تاکید کرده‌اند، باید ترکیه تضمین بدهد پلیس روسیه به مناطق تحت سیطره آنها وارد نخواهد شد.

طبق توافق روسیه و ترکیه، گروه‌های شورشی روز یکشنبه نیز سلاح‌های سنگین خود را از منطقه عاری از سلاح خارج کردند و این روند چند روز ادامه خواهد داشت.

بشار اسد در ادامه اظهار داشت:‌ سوریه در برابر کارزار احیای اقشار مختلف جامعه که تحت تسلط تروریسم و آشوب بوده‌اند، قرار دارد تا این اقشار نقطه ضعفی  برای هدف قرار دادن کشور در آینده نباشند.

بشار اسد همچنین تصریح کرد: حزب بعث باید نقشی مهم در حل و فصل تبعات جنگ ایفا کرده، به بررسی عمقی اقشار جامعه و تحولات رخ داده، پرداخته و تصورات و تعاریف خود درباره عناوین و اصطلاحاتی که در جامعه مطرح است، عنوان کرده و به هماهنگ‌سازی بین خطابه‌ها و عقاید اقدام کند تا با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار سازد.

وی در پایان بر لزوم تمرکز بر فعالیت کمیته مرکزی حزب و فعال‌سازی آن تاکید کرد و گفت: فعالیت کمیته مرکزی شامل تمامی پیشنهاداتی است که در نشست‌های آن درباره سازوکار اجرایی مشخص داده می‌شوند و مسؤولیت‌ها را در چارچوب زمانی مشخص تعیین می‌کنند. باید سازوکارهای مذاکره و ارتباط ایجاد شوند تا به تصمیم‌گیری‌های بهتری در سطح رهبری حزب انجام گیرد.

کمیته مرکزی حزب کنونی در آوریل ۲۰۱۷ با ۸۰ عضو تشکیل شد تا تصمیم‌گیری‌های مربوط به جنگ داخلی از طریق این کمیته انجام گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان