//
کدخبر: ۱۲۱۷۷۹ //
بلومبرگ گزارش داد

آمریکا: اگر اسد از سلاح شیمیایی استفاده کند، باز هم سوریه را می‌زنیم

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع گزارش داد، ایالات متحده به روسیه هشدار داده است که اگر بشار اسد و دولتش از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده کنند، مجددا آماده است تا به این کشور حمله کند.

آمریکا: اگر اسد از سلاح شیمیایی استفاده کند، باز هم سوریه را می‌زنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به گفته منابع بلومبرگ، این پیام هشدارآمیز روز پنج‌شنبه حین دیدار جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا با نیکولای پاتروشف، همتای روسش در نشست ژنو منتقل شد.

این خبرگزاری مدعی شد، واشنگتن "اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه احتمالا همزمان با تلاش برای کنترل مجدد بر یکی از آخرین مناطق تحت کنترل شورشیان این کشور از تسلیحات شیمیایی استفاده می‌کند."

اشاره این منابع به استان ادلب در شمال غرب سوریه است.

حین این مذاکرات، بولتون به همتای روس خود گفت که ایالات متحده آمریکا پاسخ نظامی بسیار قاطع‌تری نسبت به آنچه در گذشته (۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) داشت، در نظر خواهد گرفت. طرفین همچنین درباره احتمال خروج نیروهای آمریکا از پایگاه نظامی مرزی میان سوریه و عراق و چشم‌اندازهای همکاری‌ آنها با نیروهای روسیه که در همان حوالی مستقر هستند، بحث و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش بلومبرگ، هیچ توافقی در این رابطه حاصل نشد. علاوه بر این، ایالات متحده آمریکا همچنین پیشنهاد مسکو مبنی بر توقف اعلام تحریم‌ها علیه ایران به عنوان بخشی از یک طرح جامع سازش سوریه را رد کرد.

شماری از نهادهای غیردولتی شامل کلاه سفیدها، مدعی شدند یک حمله با تسلیحات شیمیایی هفتم آوریل در شهر دوما واقع در غوطه شرقی انجام شد. وزارت خارجه روسیه این اتهامات را داستان ساختگی می‌داند، در حالی که وزارت دفاع روسیه تاکید دارد که کلاه سفیدها به انتشار اخبار ساختگی معروف هستند. نهم آوریل، افسرانی از مرکزی روسی برای سازش طرفین درگیر در سوریه (مستقر در پایگاه حمیمیم) از دوما بازدید کردند اما هیچ ردی از تسلیحات شیمیایی پیدا نکردند. ایالات متحده، انگلیس و فرانسه از این شایعات به عنوان بهانه‌ای برای اجرای یک حمله هوایی گسترده در سوریه، بدون تایید شورای امنیت در ۱۴ آوریل استفاده کردند.

در هفتم آوریل ۲۰۱۷، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دستور حمله به پایگاه هوایی الشعیرات را صادر کرد. این حمله با استفاده از ۵۹ موشک تام‌هاوک، پاسخی به استفاده ادعایی از تسلیحات شیمیایی در چهارم آوریل در ادلب بود. دمشق تمامی این اتهامات را که براساس شهادت کلاه‌ سفیدهاست، رد می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان