//
کدخبر: ۱۵۶۴۲۵ //

مرگ دردناک کودک ۲ ساله یمنی در آمریکا

شورای روابط اسلامی آمریکا اعلام کرد، یک پسربچه مبتلا به یک بیماری لاعلاج مغزی در ایالات متحده که مادرش یمنی بود و به همین دلیل برای گرفتن ویزا و دیدار پسرش ماه‌ها تلاش کرد، جان باخته است.

مرگ دردناک کودک ۲ ساله یمنی در آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالله حسن، دو ساله با یک بیماری مغزی متولد شده بود. مادرش، شیما سویله، که در حال حاضر در مصر زندگی می‌کند، از دیدار با پسرش براساس فرمان ممنوعیت سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای افرادی از کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین از دیدار با پسرش ممنوع شده بود.

او سرانجام قبل از مرگ پسرش اجازه ورود به خاک ایالات متحده آمریکا را دریافت کرد.

شورای روابط اسلامی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله حسن در یک بیمارستان کودکان در اوکلند کالیفرنیا درگذشت.

علی حسن، پدر این پسربچه گفت: دل ما شکست. ما باید با کودکمان، نور زندگیمان، خداحافظی کنیم.

عبدالله و پدرش شهروندان آمریکایی هستند، اما سویله شهروند یمن است. زمانی که عبدالله هشت ماهه بود خانواده‌اش به قاهره رفتند تا از جنگ داخلی یمن در امان باشند.

عبدالله با «هیپوتیالیناسین» دست و پنجه نرم می‌کرد؛ یک بیماری مغزی که نفس کشیدن بیمار را مشکل می‌سازد.

به گزارش بی‌بی‌سی، حدود سه ماه پیش حسن پسر خود را برای درمان به کالیفرنیا برد. پس از آن که پزشکان در اوکلند به حسن گفتند که پسرش گرفتار بیماری لاعلاج است، سویله درخواست ویزا کرد تا به همسر و پسرش بپیوندد.

این خانواده می‌گوید، وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای با اشاره به فرمان ممنوعیت سفر ترامپ برای اتباع کشورهای عمدتا مسلمان، درخواست ویزا را رد کرده و سپس آنها برای معافیت از این ممنوعیت تلاش کردند. سویله سرانجام ۱۹ دسامبر به ایالات متحده رفت.

فرمان ممنوعیت ترامپ مربوط به شهروندان هفت کشور است که از این میان پنج کشور با اکثریت جمعیت مسلمان هستند: ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن. دو کشور دیگر کره شمالی و ونزوئلا هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با ماجرای این پسربچه یمنی اعلام کرد، این پرونده بسیار ناراحت‌کننده است. ایالات متحده همواره تلاش می‌کند تا با رعایت حفظ امنیت ملی آمریکا، سفرهای قانونی به خاک آمریکا را امکان‌پذیر کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان