//
کدخبر: ۱۵۶۲۸۳ //

تعطیلی دولت فدرال آمریکا وارد دومین هفته شد

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد که تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا وارد دومین هفته خود شد و 800هزار پرسنل دولت فدرال با ادامه این تعطیلی بدون پرداخت حقوق مانده اند.

 تعطیلی دولت فدرال آمریکا وارد دومین هفته شد
به گزارش فرتاک نیوز،

این شبکه آمریکایی افزود: انتظار حصول توافقی بین دمکرات ها و شخص رئیس جمهوری آمریکا بر سر موضوع بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک دیده نمی شود.

این شبکه خبری ادامه داد:هم اکنون 420 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دستمزد به سرکار می روند و 380 هزار پرسنل دیگر نیز به دلیل نبود بودجه در مرخصی اجباری به هستند.

سی ان ان از'بیل اشنایدر'(Bill Schneider) تحلیل گر سیاسی در باره ادامه تعطیلی دولت فدرال پرسید که تعطیلی بخشی هایی از دولت فدرال هم اکنون وارد دومین هفته خود شده، این درحالی است که ترامپ بر سرموضوع ساخت دیوار تهدید به بستن مرزهای جنوبی با مکزیک کرده است و دمکرات ها هم می گویند بودجه ای به آن تخصیص نخواهند داد، آیا می توان نشانه ای از بازگشایی دولت دید؟.

اشنایدر گفت:نشانه ای از یک توافق دراین مورد دیده نمی شود و انتظاری برای بازگشایی دوباره دولت تا آغاز به کار کنگره جدید آمریکا نمی رود و در این میان شهروندان و پرسنل دولتی تنها کسانی هستند که بهای آن را پرداخت می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که این تعطیلی دولت را حاصل تقابل'ترامپ- نانسی پلوسی(نماینده دمکرات کالیفرنیا)'می دانید؟گفت:پلوسی به احتمال زیاد رئیس آتی مجلس نمایندگان آمریکا خواهد بود، چرا که رای لازم را برای احراز این سمت دارد و حداقل برای یک مدت چهار ساله دراین سمت باقی خواهد ماند.

تحلیلگر سیاسی سی ان ان ادامه داد: اما ترامپ درمورد امضای هرگونه توافقی با دمکرات ها برای بازگشایی دولت تحت فشار از سوی حامیان خود قرار دارد، چرا که آنها خواستار ساخت دیوار بوده و عدم اجرای آن را یک خیانت به خود می دانند.

اشنایدر افزود:حامیان ترامپ به شدت مراقب او هستند و چنانچه ببینند که وی بر سر ساخت دیوار مرزی که یکی از مهم ترین وعده های انتخاباتی او بود به آنها خیانت کرده است، آنگاه ترامپ بهای آنرا باید در انتخابات 2020 بپردازد.

وی گفت:هواداران ترامپ نسبت به موضوع وعده های انتخاباتی او درباره ساخت دیوار مرزی بسیار حساس بوده و مصالحه بر سر این مورد می تواند آنها را خشمگین کرده و او را نبخشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) در حالی که بخش هایی از دولت این کشور به دلیل امتناع وی از امضای لایحه بودجه برای ششمین روز تعطیل است، دمکرات های کنگره را تهدید کرد.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: اگر دمکرات های کارشکن پول ساخت دیوار را ندهند، مجبور به بستن کامل مرز جنوبی (با مکزیک) خواهیم شد و قوانین مسخره مهاجرت را تغییر خواهیم داد.

وی همچنین افزود که آمریکا در پیمان تجاری نفتا (تجارت آزاد آمریکای شمالی) سالانه بیش از 75 میلیارد دلار پول در تجارت با مکزیک و در قاچاق مواد مخدر چندین برابر این رقم را از دست می دهد و این باعث می شود که وی به بستن کامل مرزهای جنوبی ایالات متحده اقدام کند.

ترامپ تاکید کرد:یا دیوار مرزی را می سازد یا مرز با مکزیک را بسته و صنایع آمریکایی نظیر خودروسازی را که به این کشور منتقل شده اند،به آمریکا بازمی گرداند.

ترامپ همچنین با متهم کردن هندوراس، گواتمالا و السالوادور به مقابله نکردن با تشکیل کاروان های مهاجران غیرقانونی به سمت آمریکا، تهدید کرد که همه کمک های مالی به این سه کشور را قطع می کند.

رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته در دیدار با سربازان آمریکایی در عراق گفت تا زمانی که کنگره بودجه مورد درخواست وی برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک را تامین نکند، این تعطیلی ادامه خواهد داشت.

وی که پیشتر برای یک تعطیلی طولانی مدت اعلام آمادگی کرده بود، در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی حاضر است برای دستیابی به هدف مورد نظرش صبر کند، گفت: تا هر وقت که طول بکشد.

ترامپ خواستار 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت این دیوار در مرز با مکزیک است اما دمکرات های کنگره آمریکا تنها با 1.3 میلیارد دلار موافقت کرده اند و تامین بودجه کامل را به بازگرداندن قانون داکا مشروط کرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۲۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان