//
کدخبر: ۱۴۵۷۰۸ //

کره شمالی همچنان به دنبال تقویت تسلیحات خود است

کارشناسان معتقدند کره شمالی از آزمایش سلاح فوق مدرن خود اهدافی خاص را دنبال می‌کرده است.

 کره شمالی همچنان به دنبال تقویت تسلیحات خود است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، کارشناسان معتقدند ادعای چند روز گذشته کره شمالی مبنی بر یک آزمایش تسلیحاتی تاکتیکی و فوق مدرن بیانگر تمایل کره شمالی برای به روز رسانی تسلیحات متعارف خود و اطمینان دهی به ارتش این کشور درخصوص ادامه این روند حتی باوجود مذاکرات برای پایان دادن برنامه هسته‌ای است.

رسانه‌های رسمی کره شمالی بدون اشاره به جزئیات این خبر اعلام کردند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مراسم آزمایش این سلاح تاکتیکی جدید و پیشرفته که "دیوار فولادی" نام داشت، شرکت کرد.

  به گزارش آسوشیتدپرس  آزمایش سلاح تاکتیکی جدید کره شمالی تلاشی برای اعمال فشار بر کره جنوبی و ایالات متحده بوده است. به نظر نمی رسد این سلاح جدید یک سلاح هسته ای یا یک موشک دوربرد باشد که توانایی هدف قراردادن آمریکا را داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، آزمایش تسلیحات کره شمالی می تواند بر مسیر تلاش های دیپلماتیک واشنگتن در قبال پیونگ یانگ که فعلا به بن بست رسیده، تاثیر زیادی داشته است.

یک مقام ارشد کره جنوبی در واکنش به آزمایش یک سلاح جدید نامشخص در کره شمالی اعلام کرده که این اقدام نباید به عنوان تمایل رژیم برای ترک مذاکرات خلع سلاح با آمریکا ارزیابی کرد.

وی که نامش فاش نشده و در سفر واشنگتن به سفر می‌برد به خبرنگاران گفت: این واقعا چیزی است که ما باید دقیقا آن را رصد کنیم. اما هنوز خیلی زود است که این اقدام را تغییر تمایل کره شمالی برای مذاکرات خلع سلاح محسوب کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان