//
کدخبر: ۱۴۱۶۰۸ //

سئول وضعیت سلامت کیم جونگ اون را زیر نظر دارد

جاسوسان کره جنوبی با استفاده از تکنولوژی سه بعدی تغییرات جسمی رهبر کره شمالی را زیر نظر دارند.

سئول وضعیت سلامت کیم جونگ اون را زیر نظر دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اظهار کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به رغم سابقه خانوادگی‌اش در دیابت و فشار خون بالا، به نسبت وضعیت سلامتی خوبی دارد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این گزارش پس از آن منتشر شده است که سرویس اطلاعات ملی سئول این اطلاعات را به اعضای پارلمان این کشور گزارش کرده است.

طبق گزارش‌های کره جنوبی، کیم جونگ اون ۳۵ سال دارد و از زمان در دست گرفتن قدرت در کره شمالی در سال ۲۰۱۱ تعدادی بیماری داشته است. کره شمالی می‌گوید، سن کیم ۳۴ سال است. کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون به دیابت و فشار خون بالا مبتلا بوده است.

رهبر کره شمالی از زمان بر عهده گرفتن مسئولیت فعلی خود چاق‌تر شده و در یکی از جلسات پارلمان کره شمالی در سال ۲۰۱۴ در راه رفتن لنگ می‌زده و حین سخنرانی با عصا ایستاده بوده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، رژیم غذایی کیم جونگ اون در غرب محل برخی گمانه‌زنی‌ها شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، او در مصرف پنیر امنتال و مشروبات گران قیمت و خوراکی‌های لوکسی نظیر گوشت گاو کوبه ژاپن و سوشی زیاده روی می‌کند.

او در سال ۲۰۱۴ چند هفته ناپدید شد و پس از مدتی پیونگ یانگ تایید کرد که "رهبر عزیز" این کشور بیمار شده است و شایعاتی از ابتلای او به نقرس نیز منتشر شد.

مایکل مدن، کارشناس رهبری کره شمالی می‌گوید: شیوه راه رفتن کیم جونگ اون نشان می‌دهد که او نقرس دارد؛ بیماری‌ای که به دلیل رژیم غذایی و استعداد ژنتیکی صورت می‌گیرد و برخی دیگر از اعضای خانواده کیم را نیز درگیر کرده است.

کارشناسان بر این باورند که کیم ممکن است به عمد چاق‌تر شده باشد تا بیشتر شبیه پدربزرگش و بنیانگذار کره شمالی شود.

 به گفته یکی از اعضای پارلمان کره جنوبی، کیم جونگ اون از زمان در دست گرفتن قدرت، بیش از ۳ میلیارد پوند صرف واردات مواد غذایی لوکس از چین کرده است و تنها در سال گذشته میلادی و به رغم تحریم‌های سازمان ملل، دست‌کم ۴۹۳ میلیون پوند را صرف این کار کرده است.

یون سانگ هیون، عضو اپوزیسیون پارلمان سئول اظهار کرد، کیم از چین و سایر کشورها اقلام گران قیمتی وارد کرده که یک هواپیمای آب‌نشین برای خانواده‌اش، آلات موسیقی گران‌قیمت، تلویزیون‌هایی با کیفیت عالی، مشروبات تقطیری، ساعت مچی و خزهایی به عنوان هدیه برای نخبگان را شامل می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۶۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان