//
کدخبر: ۱۴۵۱۹۳ //

رهبران خمرهای سرخ به جرم نسل کشی مردم کامبوج محکوم شدند

برای نخستین بار دو نفر از رهبران اصلی رژیم دیکتاتوری خمرهای سرخ که دردهه 1970 میلادی دو میلیون نفر از مردم کامبوج را قتل عام کردند، در دادگاهی بین المللی و موردحمایت سازمان ملل به جرم نسل کشی مجرم شناخته شده و محکوم به حبس ابد شدند.

 رهبران خمرهای سرخ به جرم نسل کشی مردم کامبوج محکوم شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 'نائون چئا' Nuon Chea 92 ساله معاون وفادار پلی پوت رهبر خمرهای سرخ و 'کیو سامفان' Khieu Samphan 87 ساله رئیس دولت بود که هر دو آنها روز جمعه در دادگاهی در این کشور پس از سالها پروسه قضایی اتهام نسل کشی و جنایت علیه بشریت در سالهای 1977 تا 1979 در کامبوج محکوم به حبس ابد شدند.

به گزارش پنوم پن پست، دیکتاتوری خمرهای سرخ در سال 1975 در کامبوج بنیان نهاده شده ، رژیمی که در یک دوره چهار ساله بین 1.7تا 2 میلیون نفر از شهروندان کامبوجی را با قتل و کشتارهای دسته جمعی از بین بردند.

در دوره چهار ساله حکومت دیکتاتوری کمونیست های خمرهای سرخ در کامبوج در جنوب شرق آسیا قریب به 21 درصد از جمعیت این کشور از بین رفتند.

پول پوت که از وی به عنوان برادر شمارۀ یک نام می بردند، رژیم کمونیستی خمرهای سرخ را در کامبوج تاسیس کرد تا تاریخ سیاهی بر مردم این کشور رقم خورد.

این رژیم توسط 5 نفر از دیکتاتوران پس از پل پوت متاثر از نگرش مائوییستی، با اعمال سیاست های اشتراک گذاری و کار اجباری نه تنها فقر را در این کشور گسترش داد بلکه شکنجه ، قتل و کشتار جمعی را به عنوان ابزارهایی برای مقابله با مخالفان ترویج داد که نتیجه آن کشتار 2 میلیون نفر در این کشور بود.

پاکسازی قومی و مذهبی از جمله دیگر اقدامات خمرهای سرخ بود.

دیکتاتوری خمرهای سرخ در سال 1979 پس از حمله ارتش ویتنام سقوط کرد .

سالها بعد گورهای دسته جمعی کشف شد که عمق حقایق کشتار جمعی توسط خمرهای سرخ را آشکار ساخت.

دادگاه بین المللی رسیدگی به اتهامات رهبران دیکتاتور های سابق کامبوج از سال 2006 کار خود را آغاز کرده بود.

پل پوت یا برادر شمارۀ یک در سال 1998 و پیش از آغاز محاکمات رهبران خمرهای سرخ درگذشت.

اما 'نائون چئا' یا برادر شمارۀ دو از کسانی است که به نسل کشی و جنایت علیه بشریت متهم شده و محاکمۀ وی همراه با تعداد دیگری از مقامات این رژیم دیکتاتوری سالها ادامه یافت تااینکه وی به همراه فرد شماره 3 خمرهای سرخ امروز در دادگاه حکم نهایی خود را در کهولت سن دریافت کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان