//
کدخبر: ۱۴۳۳۵۷ //

سازمان ملل: تروریست‌ها از آوارگان اردوگاه «الرکبان» به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند

یک مسئول سازمان ملل اعلام کرد که ساکنان اردوگاه الرکبان، سپر انسانی تروریستها هستند و باید راهکاری برای بازگشت این افراد به منازلشان اندیشیده شود.

سازمان ملل: تروریست‌ها از آوارگان اردوگاه «الرکبان» به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «امین عواد»  مدیر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه و شمال آفریقا تأکید کرد که اردوگاه آوارگان «الرکبان» در سوریه نمی‌تواند به صورت دائمی فعال باقی بماند.

عواد در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که به همین دلیل باید راهکاری اندیشیده شود که ساکنان این اردوگاه بتوانند به منازل خود بازگردند.

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم که مشکل امروز اردوگاه الرکبان تداوم ارائه کمک نیست، بلکه وضعیت الرکبان و فرستادن مردم به منازلشان و یافتن راهکار برای همه این مردم است».

این مسئول سازمان ملل با بیان این مطلب افزود: «[این افراد] نمی‌توانند در اردوگاه بمانند تا به آنان کمک کنند، بلکه باید راهکاری برای هر گروه و هر شخصی پیدا کنیم».

رئیس دفتر کمیساریایی عالی سازمان ملل در پایان از حضور تروریستها و جنایتکارانی خبر داد که اردوگاه پنهان می‌شوند و از ساکنان آن به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کنند.

اردن پنجشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که با واشنگتن و مسکو مذاکراتی برای تخلیه اردوگاه الرکبان داشته است؛ اردوگاهی که در آن 50 هزار آواره سوری حضور دارند.

«امان» اعلام کرد که هدف از این مذاکرات آرام کردن تنش امنیتی در نزدیکی مرزهای شمال شرقی این کشور با سوریه است.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که این کشور از طرح روسیه برای بازگشت داوطلبانه ساکنان اردوگاه به منازلشان در شرق سوریه حمایت می‌کند.

اردوگاه الرکبان در نوار مرزی بین اردن و در یک منطقه صحرایی واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۳۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان