//
کدخبر: ۱۴۱۸۰۲ //

سیف الاسلام تحت تعقیب بین المللی + عکس

دادستان دادگاه بین المللی کیفری از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای دستگیری سیف الاسلام (45 ساله) پسر معمر قذافی دیکتاتور مخلوع لیبی و تحویل وی به این دادگاه اقدام کند.

سیف الاسلام تحت تعقیب بین المللی + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از اسپوتنیک، «فاتو بنسودا» در نشست شورای امنیت که روز جمعه در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد گفت که دستگیری و تحویل افراد مظنون به دادگاه بین المللی کیفری بیش از هر موضوعی برای این دادگاه چالش برانگیر است و تا زمانی که این افراد دستگیر و برای محاکمه در دادگاه حاضر نشوند نمی توان عدالت را در حق قربانیان اجرا کرد.

وی افزود که سیف الاسلام همچنان از دو سال پیش آزاد است و هیچ قصدی برای معرفی به دادگاه کیفری و یا مراکز ذیربط در لیبی از خود نشان نداده و از این رو وی باید دستگیر و تحویل دادگاه بین المللی کیفری شود.

دادگاه بین المللی کیفری در ژوئن (خرداد/تیر) سال 2011 سیف الاسلام قذافی را به دست داشتن در کشتار و سرکوب خشونت آمیز مخالفان متهم کرد. اما لیبی پس از این اتهام ها، خود نسبت به محاکمه وی اقدام کرده است.

سیف‌الاسلام در نوامبر سال 2011 و پس از کشته شدن پدرش دستگیر و در دادگاهی در طرابلس به اعدام محکوم شد. او از آن زمان بیش از 5 سال را در زندان بسر برد. وی از سال 2011 به اتهام جنایت  علیه بشریت تحت پیگرد دیوان کیفری بین‌المللی بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۸۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان