//
کدخبر: ۱۴۴۰۲۶ //

ده ها نیروی متجاوز در غرب یمن کشته شدند

نیروهای یمنی با حمله به مواضع متجاوزان و مزدوران سعودی در غرب یمن دست کم40 تن از جمله چند فرمانده آنها را کشته و بیش از 60 تن را نیز زخمی کردند.

ده ها نیروی متجاوز در غرب یمن کشته شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای یمنی امروز پیشروی عناصر دشمن به سوی منطقه «کیلو 16» و غرب فرودگاه الحدیده را خنثی کردند که بر اثر آن دست کم40 تن از جمله چند فرمانده آنها کشته و بیش از 60 تن نیز زخمی شدند.

سرتیپ یحیی سریع افزود: در این حمله همچنین 12 دستگاه زرهپوش و شماری خودروی نظامی دشمن منهدم شد و نیروهای یمنی مقادیری سلاح و مهمات به غنیمت گرفتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادعای متجاوزان مبنی بر پیروزی در ساحل غربی و دیگر جبهه های نبرد را نوعی توهم توصیف کرد و گفت: دشمن با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست نیروهای خود در جبهه ها چنین ادعاهایی را مطرح می کند.

وی گفت که بیمارستان های عدن، المخا و الخوخه از مجروحان دشمن پرشده و متجاوزان در تمامی بیمارستان های مناطق تحت کنترل خود حالت فوق العاده اعلام کرده اند.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از 23خرداد به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان