//
کدخبر: ۱۴۳۲۶۷ //

مذاکرات صلح یمن به تعویق افتاد

مارتین گریفیت نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در این کشور را به تعویق انداخت و آن را از ماه جاری به پایان سال میلادی موکول کرد.

مذاکرات صلح یمن به تعویق افتاد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرحان حق سخنگوی سازمان ملل گفت که یکی از اهداف این کار انجام مشورت های سیاسی میان طرف درگیر در یمن تا قبل از پایان سال جاری میلادی است.

وی افزود که گردهم آوردن طرف های ذیربط همواره با چالس های مختلفی همراه است و می کوشیم مشکلات را تا برگزاری مذاکرات موفقیت آمیز در کمترین زمان ممکن برطرف سازیم.

گریفیت برای نجات مذکرات صلح یمن که سپتامبر گذشته شکست خورد، تلاش می کند. وی ماه گذشته میلادی در بیانیه ا علام کرد که امیدوار است بتواند ماه آینده طرف های درگیر در یمن را پشت میز مذاکره گردهم آورد.

برخی دیپلمات ها در سازمان ملل که خواستند نامشان فاش نشود، خاطرنشان کردند: انگلیس و آمریکا در صدد تدوین پیش نویس قطعنامه ای هستند که خواستار توقف جنگ در یمن است.

هفته گذشته نیز واشنگتن و لندن خواستار توقف جنگ در یمن شدند که بیش از سه سال و نیم است این کشور را در معرض قحطی قرار داده است.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از 23خرداد سال جاری به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان