//
کدخبر: ۱۴۳۱۷۷ //

لبنان: کمک ها به آوارگان سوری پس از بازگشت به کشورشان ادامه یابد

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان ادامه کمک های سازمان ملل به آوارگان سوری پس از بازگشت آنها به کشورشان را خواستار شد و گفت که این مساله باعث تشویق تعداد بیشتری از آوارگان برای بازگشت به وطن خود می شود.

لبنان: کمک ها به آوارگان سوری پس از بازگشت به کشورشان ادامه یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

وی روز پنجشنبه در دیدار با گروه دوستی لبنان در مجالس عوام و سنای انگلیس گفت: تعداد اندکی از آوارگان سوری به دلیل آنکه احساس امنیت کردند، به کشورشان بازگشتند اما بقیه، همچنان برایشان دریافت کمک های سازمان ملل در لبنان و کارهایی که به آن مشغول هستند، مهم است.

عون افزود: من بارها گفته ام در صورتی که سازمان ملل کمک های خود را به آوارگانی که به سوریه بازمی گردند، ادامه دهد، 90 درصد از آوارگان به کشورشان باز می گردند.

رئیس جمهوری لبنان یادآور شد که تاکنون کشورش هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه آوارگانی که به سوریه بازگشته اند با آزار و اذیت روبرو شده اند، دریافت نکرده است.

عون بار دیگر موضع کشورش درباره اینکه نباید بازگشت آوارگان سوری با فرایند سیاسی حل بحران در این کشور مرتبط شود، تکرار کرد و گفت: تجربه دو ملت قبرس و فلسطین را باید به یاد آوریم که پس از دهه ها هنوز در انتظار راه حل سیاسی هستند.

وی به نیاز لبنان به کمک های جهانی به دلیل مشکلات ناشی از حضور آوارگان سوری و لبنانی در این کشور اشاره کرد و گفت: آوارگان به اندازه نیمی از جمعیت لبنان هستند.

عون افزود: ما امروز در وضعیت دشوار قرار داریم. خدمات اجتماعی ارائه شده کافی نیست و نمی تواند نیازهای آنها را پوشش دهد. در مدارس و بیمارستان ها نیز مشکل داریم. از سوی دیگر با توجه به حضور نیروی کار سوری، نرخ بیکاری در میان لبنانی ها افزایش یافته است. نسبت جرایم نیز 30 درصد بیشتر شده است.

حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان حضور دارند.

با بهبود اوضاع امنیتی در سوریه طی ماه های اخیر روند بازگشت آوارگان به کشورشان آغاز شده اما مقام های لبنانی آن را رضایت بخش نمی دانند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۱۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان