//
کدخبر: ۱۴۱۳۵۴ //

روسیه برای تجار آلمانی فرش قرمز پهن می‌کند

رییس جمهوری روسیه از رفع موانع قانونی و حقوقی برای گسترش روابط اقتصادی و جلب سرمایه گذاری شرکت‌ها و تجار آلمانی در کشورش خبر داد.

روسیه برای تجار آلمانی فرش قرمز پهن می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین که میزبان جمعی از سرمایه داران بزرگ آلمان از جمله مسئولان زیمنس و فولکس واگن بود، اعلام کرد: موانع اداری غیرضروری در مسیر همکاری‌های بازرگانی با تجار آلمانی برداشته می‌شود و همه شرایط برای اینکه سرمایه گذاران آلمانی در روسیه با آسودگی خاطر فعالیت کنند، تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: آلمان پس از چین دومین شریک روسیه در جهان است، این مطلب را بیان کرد.

رییس کرملین گفت که از آمادگی بخش تجاری آلمان برای همکاری با روسیه و واقع بینی تجار این کشور و عزم آنان برای همکاری استقبال می‌کنیم و امیدواریم که روابط تجاری بین دو کشور با وجود شرایط پیچیده سیاسی و اقتصادی در جهان ادامه یابد.

پوتین تصریح کرد: در سال ۲۰۱۷ حجم مبادلات بازرگانی روسیه و آلمان با ۲۳ درصد رشد به ۵۰ میلیارد دلار رسید و از ماه ژانویه تا اگوست (دی تا مرداد) امسال نیز مبادلات بازرگانی دو کشور ۲۴ درصد رشد کرده است.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار شرکت با سرمایه گذاری آلمان در روسیه فعال است، افزود: سرمایه گذاری آلمان در بخش‌های اقتصادی روسیه بیش از ۲۰ میلیارد دلار و بالعکس به ۹ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهوری روسیه سپس به مشارکت دو کشور در احداث مراکز صنعتی و بازسازی مراکز موجود در روسیه با فناوری‌های پیشرفته اشاره کرد و افزود: در روسیه کارخانه‌های تولید خودرو‌های آلمانی، ماشین آلات کشاورزی، واگن قطار و تجهیزات نیروگاه برق راه اندازی شده است.

پوتین با تاکید بر توسعه همکاری در عرصه انرژی و نفت و گاز با آلمان خاطرنشان کرد که خط لوله گاز جریان شمالی از روسیه به آلمان به بهره برداری رسیده و اکنون نیز فاز دوم این طرح با عنوان خط لوله گاز جریان شمالی ۲ در دست احداث است.

در ادامه این دیدار برخی سرمایه داران آلمانی به بیان دیدگاه‌های خود برای توسعه فعالیت‌های تجاری این کشور در روسیه و حل مسائل موجود در این مسیر پرداختند.

آلمان در چارچوب اتحادیه اروپا از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کند و علیه این کشور محدودیت‌هایی را وضع کرده و مسکو نیز بطور متقابل خرید مواد غذایی و محصولات کشاورزی از کشور‌های تحریم کننده خود ازجمله آلمان را منع کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۳۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان