//
کدخبر: ۱۳۸۶۶۹ //

بحران در مرز بوسنی و کرواسی افزایش یافت

حدود 150 تا 200 مهاجر روز چهارشنبه با عبور از صف ماموران پلیس در مرز کرواسی و بوسنی و هرزگوین خود را به پلی در نزدیکی مرز کرواسی رسانده و برخوردها را تشدید کردند.

 بحران در مرز بوسنی و کرواسی افزایش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

گزارش های رسانه های مختلف منطقه بالکان حاکی از این است که تعدادی از مهاجرین که حدود 200 نفر گزارش شده اند با عبور از صف پلیس بوسنی و هرزگوین خود را به خط عبور مرزی کرواسی رساندند.

مهاجرین که شب گذشته (سه شنبه شب) در درون مرزهای بوسنی و هرزگوین با کرواسی در منطقه (ولیکا کالدوشا – مالیواتس) در انتظار ورود به کرواسی به سر می بردند، بامداد امروز (چهارشنبه) از صف اول و دوم پلیس مرزی بوسنی و هرزگوین عبور کردند.

حدود 200 مهاجر غیر قانونی که هدف آنان رسیدن به درون مرزهای کرواسی است به این طریق خود را به پلی که بوسنی وهرزگوین رابه کرواسی ارتباط می دهد رسانده و تلاش می کنند تا وارد این کشور اتحادیه اروپا شوند.

این مهاجرین غیرقانونی که در بین آنها زن و کودک نیز دیده می شود، تقریبا هیجان زده و از وضعیت کنونی خود بسیار نگران هستند.

بیش از یکصد مهاجر که شب را در روی پل در مرز بوسنی و هرزگوین و کرواسی سپری کردند با فریاد کشیدن (مرزها را باز کنید) خواهان وارد شدن به کرواسی و از آن طریق به سمت کشورهای شمالی اتحادیه اروپا هستند.

مهاجرین شب گذشته را در چادرهایی در بین مرزهای بوسنی و هرزگوین در هوای بسیار سرد گذراندند.

در روزسه شنبه ( 23 اکتبر / یکم آبان ماه) همچنین حدود 400 مهاجر خود را به نزدیکی مرزهای بوسنی و هرزگوین با کرواسی در منطقه کالدوشا- مالییواتس رساندند.

پناهجویان و مهاجرین خواهان توقف و اسکان در کرواسی نیستند و تنها خواهان عبور از این کشور عضو اتحادیه اروپا هستند تا خود را به کشورهای شمال اروپا برسانند.

پس از کنترل شدید مرزهای کشورهای یونان، مقدونیه، صربستان و کرواسی به اروپای غربی، پناهجویان مسیر بوسنی و هرزگوین را برای عبور به دیگر کشورهای اروپایی یافته اند وبه همین خاطر است که بوسنی و هرزگوین درسال گذشته مسیر تردد پناهجویان بوده و تحت فشار قرار گرفته است.

همچنین گفته شده است که بیشتر مهاجرین و پناهجویان در بوسنی و هرزگوین را اتباع کشورهای افغانستان، لیبی، ایران، الجزایر و پاکستان تشکیل می دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۶۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان