//
کدخبر: ۱۳۶۴۲۳ //

المالکی: با اصل تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفیم

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون خطاب به مسوول پرونده عراق و ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، بار دیگر بر مخالفت خود با تحریم های این کشور علیه ایران تاکید کرد.

المالکی: با اصل تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفیم
به گزارش فرتاک نیوز،

المالکی روز سه شنبه در دیدار 'اندرو پیک' و نیز 'داگلاس سیلیمان' سفیر آمریکا در بغداد با وی، بر اهمیت حمایت از دولت آینده عراق تاکید کرد و گفت که عراق تلاش می کند تا بهترین روابط را با کشورهای دنیا داشته باشد.

در این دیدار آینده روابط دوجانبه میان آمریکا و عراق و راه های تقویت آن مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین علاوه بر گفتگوهای جاری میان نیروهای عراقی بر سر تشکیل دولت جدید این کشور همچنین دیدگاه های خود را در مورد آخرین تحولات منطقه مورد بحث قرار دادند.

المالکی در این دیدار با تاکید بر ضرورت حمایت از دولت آتی عراق و تحقق مطالبات مردم گفت: ثبات و امنیت تمام منطقه با ثبات عراق شروع می شود.

رئیس ائتلاف دولت قانون افزود: عراق به دنبال برقراری بهترین روابط با تمامی کشورها است و سیاست قطب بندی را رد می کند و مصلحت عراق در این است که میدانی برای نزدیک کردن دیدگاه های مختلف باشد.

وی مجددا موضع مخالف خود با اصل تحریم ایران و یا هر کشور دیگر را تکرار کرد و گفت: این تحریم ها در درجه اول به مردم در قشرهای مختلف اجتماعی آسیب می رساند.

گفتنی است این چندمین بار است که المالکی مخالف خود با تحریم های آمریکا علیه ایران را اعلام و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی می داند.

وی پیشتر از دولت عراق خواسته بود تا در این تحریم ها بی طرف باشد و آن را علیه ایران اجرا نکند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۶۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان